משתתפי התכנית מחזור ו'- תשע"ח

גיא בדוסה- 27, תל אביב, שנה ג', מדעי המדינה וקרימינולוגיה

גדלתי ברמת גן, בשכונת רמת חן. למדתי בבית ספר יסודי "רמת חן" ובתיכון "בליך". הייתי בתנועת הנוער "צופי רמת חן". סיימתי בגרות במסלול פסיכולוגיה סוציולוגיה והיסטוריה מורחב. התגייסתי לצה"ל ועשיתי שירות מלא של 3 שנים בחיל הים בספינות הטילים. התחלתי כנשק וסיימתי כנשק בכיר, תפקיד בו הייתי אחראי על אחזקת כלי הנשק בספינה וניהול צוות נשקים. במהלך הלימודים השתתפתי בתכנית הידברות של אוניברסיטת בר אילן, המנסה לבנות דו שיח של הידברות בין דתיים לחילוניים. כמי שמגדיר את עצמו כמסורתי, ניסיתי במהלך הדיונים להביא את הצדדים לעמק השווה ופעמים רבות נחלתי הצלחה. אני מאמין כי יש לי יכולת לקרב בין אנשים בעלי דעות שונות, דבר שיכול ליצור שיח טוב וסבלני בחברה הישראלית.

רחלי דגני- 22, לוד, שנה ג', משפטים ומדעי המדינה

אני לומדת תואר ראשון למשפטים ותואר שני במדעי המדינה. השירות הלאומי שלי נעשה בשני תחומים שונים אחד מן השני- בית חולים "שערי צדק" ובאולפנית הראל בנהריה. אני מאמינה שהשוני הזה מאפיין אותי בתחומים רבים. במסגרת לימודי אני עובדת במרכז רקמן לקידום מעמד האישה, לצד השתתפותי בתכנית מודל האו"ם. תחום המדיניות הלאומית מעניינת אותי במידה רבה, כמו גם התחום הבינלאומי והשלכותיו על החברה הישראלית. שאיפתי היא לתרום להמשך פיתוחה של המדינה הן בכלים משפטיים והן בכלים חברתיים, מתוך ראיה גלובלית על מיקומה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית.

אלקנה דשן- 28, ירושלים, שנה ג', מדעי המדינה ומזרח תיכון

כמילותיו של טשרניחובסקי בשירו האהוב עלי מאוד- 'אני מאמין'- מאמין אני באדם ובעם בדור הזה, ברוחו ובחלומותיו, בשאיפותיו ובתקוותיו לחיי אושר דרור ורעות בארץ הזו.

חב זכות מחד ואחריות גדולה מאידך להיות בן העם והארץ הזו דווקא בדורנו אנו.

לאחר לימודי התיכוניים התנדבתי לשנת שירות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, למדתי 3 שנים בישיבה, יצאתי לשליחות ציונית של שנה מטעם הסוכנות היהודית ובני עקיבא העולמי בארה"ב והתגייסתי לשירות צבאי ביחידה מסווגת באמ"ן. במהלך השנים מאז התיכון ועד היום עסקתי והתנדבתי בפעילות חברתית מגוונת בארגונים שונים  במגזר השלישי . הערכים עליהם חונכתי והמפגשים הבין אישיים  אותם חוויתי במהלך חיי בארץ ובתפוצות, גרמו לי להאמין בטוב האדם, ביכולתו ובמחויבותו לפעול למען חברה טובה עוד יותר. אני מאמין במגזר הציבורי  ושואף להשתלב בו מתוך ההבנה כי לו הכח והאמצעים להשפיע בצורה מיטבית על חיי החברה בישראל.

 

דניאל הרשקוביץ- 25, קרית אונו, שנה ג', מדעי המדינה ותקשורת

מגיל שבע -עשרה אני חברה ובוגרת ארגוןLEAD,  במסגרתו הקמתי פרויקט לקידום מעורבות חברתית ברדיו, יצאתי למסע לתוך החברה הישראלית ולקחתי חלק במיזמים כמו יום המורה .

בצבא הייתי מדריכה ומפקדת קורס מדריכות איסוף קרבי, שירות משמעותי אינטנסיבי שהעניק לי אינסוף כלים. לאחר השירות, גרתי שנה בגרמניה, במטרה ללמוד שם. תחושה פנימית עמוקה הכווינה אותי לחזור לארץ. לאחר שלוש שנים של עבודה במגזר העסקי, הבנתי שעל מנת להרגיש מימוש אני צריכה לפנות למגזר השני או השלישי. התחלתי את לימודיי באוניברסיטה ובשנה האחרונה עבדתי כרכזת בעמותת פר"ח, ניהלתי 5 פרוייקטים מרתקים, החל מחינוך  פורמלי ועד חינוך מיוחד לגיל הרך. אני מעוניינת לקחת חלק במגזר הציבורי ובעזרת תכנית ההתמחות לחדד כיצד אוכל לתרום ולהיתרם בצורה המיטבית. אני מאמינה שכאשר מגיעים ללמוד, עם נכונות כנה לשפר ולקדם בהכרח נולדים מכך דברים טובים.

ספיר זילכה- 23, רמת גן, שנה ג', תקשורת ומדעי המדינה

שמי ספיר והשנה אני מתחילה את שנתי השלישית ללימודים במסלול דו ראשי תקשורת ומדעי המדינה. בצבא שירתי כקצינת סגל פיקודית וכיום אני עובדת בחטיבת הטלוויזיה בתאגיד השידור הישראלי ומשמשת כדוברת של תא סטודנטים באוניברסיטה. אני מאמינה כי שינויים לא קורים בין לילה, אלא מתחוללים רק לאחר עבודה קשה ומאומצת בשילוב הרבה אמונה בצדקת הדרך, ולכן אני שואפת לקחת חלק בעשייה ציבורית ולקדם ערכים ציוניים.

ניקול טל- 23, הוד השרון, שנה ג', מדעי המדינה מורחב

נולדתי וגדלתי בעיר מעלות שבגליל המערבי. בצבא שירתתי בתור ספורטאית מצטיינת (בפועל הייתי סמב"צית) בחיל האוויר. כיום, בנוסף להיותי סטודנטית, אני ספורטאית נבחרת ישראל בסיוף, חברת הסגל האולימפי, אלופת ישראל לבוגרים לשנת 2017 וזוכת מדליית הארד באליפות העולם לנוער בשנת 2014. גדלתי על ערכים של אהבת הארץ ועם השנים הבנתי שהשאיפה שלי היא לייצג את המדינה, דרך עבודה במשרד החוץ, במשרדי הממשלה, בהסברה או בדרכים אחרות. על מנת להצליח במקומות הללו, הבנתי שעליי להרחיב את הידע שלי, וזו הסיבה שבזכותה בחרתי ללמוד מדעי המדינה. במסגרת היותי ספורטאית, יצאתי לתחרויות בארצות שונות בעולם ופעמים רבות נתקלתי באנשים שהידע שלהם על מדינת ישראל מסתכם בפרטים השליליים שהתקשורת העולמית מציגה בפניהם. אחת השאיפות שלי היא לנסות לשפר את התפיסה הרווחת על מדינת ישראל ולגרום לאנשים לראות את ישראל דרך העיניים שלי.

אילנה יוסף- 23, עכו, שנה ב', תקשורת ומדעי המדינה

נולדתי וגדלתי בצפון, התחנכתי בבית חינוך קיבוצי אשר השפיע רבות על גיבוש הזהות שלי. לאחר התיכון, התגייסתי למערך השלישות דהיינו חיל משאבי האנוש. הסיפוק העצום שקיבלתי מהתפקיד בו שובצתי הביא אותי להחלטה לצאת לקורס קצינים. סיימתי את שירותי הצבאי לאחר שירות בן שלוש שנים והחלטתי להמשיך את תפקידי בגדוד המילואים עליו הייתה אמונה . בתחילת התואר הצטרפתי כנציגה למועצת תקשורת ומדעי המדינה, ובמסגרת הלימודים אני משתתפת במלגת המצטיינים בתחום הדיפלומטיה הציבורית של ביה"ס לתקשורת .
אני בת להורים עולים מברית המועצות על כן אני דוברת גם את השפה הרוסית. חונכתי על פי ערכי הציונות והעבודה הקשה לכן אני תמיד שואפת להגיע גבוה תוך הפגנת מסירות ונאמנות. אני רואה בתואר שלי ובתוכנית הפרקטיקום כנקודות פתיחה לעשיית הציבורית אליה אני מכוונת .
שאיפתי היא לתרום לקידום ההסברה הישראלית ולפעול למען המולדת מתוך תחושת שליחות .

נתן כהן מגנוס- 25, גבעת שמואל, שנה ג', פסיכולוגיה ומדעי המדינה

שמי נתן כהן-מגנוס, עולה חדש מארצות הברית המתגורר בארץ כבר מעל שבע שנים. למדתי בישיבה שנה וחצי, ואז למדתי תכנית של לימודי ערבית באוניברסיטה העברית.

שירתתי שנתיים ושמונה חודשים כלוחם ביחידת גדס"ר נח"ל, בפלחה"ן. לקחתי חלק באימונים ופעילויות רבות בכל רחבי הארץ, כולל לחימה במבצע "צוק איתן". כרגע אני מתחיל את השנה השלישית שלי באוניברסיטה בלימודים בפסיכולוגיה ראשי ומדעי המדינה משני. אני גר בגבעת שמואל ומתחתן בעוד שלושה שבועות.

כל חיי התעניינתי בענייני פוליטיקה. מגיל צעיר קראתי ספרים על פוליטיקה, גם תיאורטית וגם מעשית. בשילוב עם החינוך הציוני שקיבלתי מהוריי, התעניינתי במיוחד במדינת ישראל ובאתגרים המיוחדים עמם היא מתמודדת. אני מאמין שהחיים במדינת ישראל הם לא קלים ,ודרוש הרבה מוסר עבודה ומוטיבציה כדי להצליח גם באופן אישי וגם כדי לתרום לחברה. יש לי את שתי התכונות האלו ואני נרגש לקראת ההזדמנות ליישם אותן בעבודה מעשית במגזר הציבורי, וללמוד מהניסיון הזה.

חן מועלם- 23, אור יהודה, שנה ג', מדעי המדינה ומנהיגות וניהול מערכות חינוך

אני עובדת כשנתיים במנהל הסטודנטים באוניברסיטה, ונציגת שנה ב' במועצת תקשורת- מדעי המדינה. בשירות הלאומי הייתי קומונרית במשך שנתיים בסניף בני עקיבא בקרית הרצוג (בני ברק), תפקיד שדרש ממני ליצור קשרים אישיים, לבנות ולהעביר מערכים חינוכיים וליצור שיתופי פעולה עם תושבי השכונה. נשיאת האחריות הגדולה פיתחה אצלי את הרצון לתרום לחברה הישראלית ולהשפיע במגזר הציבורי. אני מאמינה כי בכוחנו להפוך את העולם שלנו למקום טוב יותר לחיות בו, לכן בחרתי ללמוד ולשלב בין לימודי חינוך למדעי המדינה. בעיניי, ההשפעה בעזרת החינוך אינה מתחילה ומסתיימת בכיתת הלימוד, אלא קשורה בתהליכים וקבלת החלטות במגזר הציבורי. על ידי חינוך ניתן לגעת בלב של אנשים ולהשפיע עליהם ברמה אישית. וברמה גבוהה יותר, במערכת הציבורית-מדינית, ניתן לקבל החלטות ולהשפיע בצורה רחבה על החברה הישראלית כולה.
לכן אני שואפת לקחת חלק ולתרום מעצמי בעשייה ציבורית- חברתית על מנת שאפעל לאור הערכים בהם אני מאמינה, ולקדם את החברה שלנו למקום מצמיח ובונה.

יובל מרינגר- 26, תל אביב, שנה ג', מדעי המדינה ותרבות צרפת

גדלתי ביהוד וכיום מתגוררת בתל אביב. במקביל ללימודים, אני עובדת בחברת PAYONEER כמנהלת ידע במחלקת שירות לקוחות. בתור נערה עסקתי רבות בהתנדבות בארגון "נוער לנוער" ובכל דבר הקשור לעיתונות צעירה:
עבדתי ב"מעריב לנוער", שידרתי ברשת א' והייתי במחזור הראשון של "ארגון העיתונאים הצעירים".
בשירותי הצבאי המשכתי באותו מסלול ושימשתי כמפיקת אקטואליה ועורכת חדשות בגל"צ ,שם נחשפתי לצדדים שונים של המינהל הציבורי והבנתי שהשאיפה האמיתית שלי אינה לדווח על מדיניות או החלטות חדשות - אלא להיות חלק משמעותי מהעשייה. כך הגעתי ללימודי מדעי המדינה בבר אילן. סדנת הדיפלומטיה הציבורית של המחלקה  לתקשורת והקורסים המגוונים במדעי המדינה עודדו אותי לחשוב באופן ביקורתי ויצירתי ועוררו בי את הסקרנות ללמוד עוד על המינהל הציבורי. החלום הוא להגיש מועמדות לקורס הצוערים של משרד החוץ עם סיום התואר ולייצג את ישראל ברחבי העולם .

אורטל סיום- 25, שנה ב', מדעי המדינה וניהול מערכות חינוך

נולדתי וגדלתי בנתניה. את שירותי הצבאי עשיתי בחיל חינוך והנוער, לימדתי עברית עולים חדשים, יצאתי לקצונה בתפקידי הראשון הייתי אחראית על לימוד עברית של עולים יוצאי אתיופיה לאחר מכן הייתי אחראית על השלמת ההשכלה בצה"ל, פסיכומטרי ליוצאי אתיופיה וקורס הוראה ופיקוד לבני ישיבות הסדר.

לפני הגיוס לצבא עשיתי שנת שירות שבמסגרתה עבדתי עם אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים ,נוער בסיכון ועולים חדשים.

אני מאמינה בחינוך, אני מאמינה שחינוך הוא מפתח לכול, חינוך זה הפנים שלנו, חינוך זה דור העתיד. הלימודים נותנים לי ידע אודות מערכת החינוך על דורותיה ומדע המדינה מלמד על פוליטיקה והתפתחותה, אני מאמינה שילוב תחום החינוך ומדע המדינה יקנה לי ידע וניסיון שייסעו לתרום ולקדם את מערכת החינוך.

 

אבישי צארום- 25, רמת גן, שנה ג' מדעי המדינה וניהול מערכות חינוך

גדלתי ברמת גן במשפחה בעלת מודעות ואכפתיות ציבורית גבוהה מאד. לאחר שנה במכינה קד"צ, התגייסתי לשירות מבצעי בחיל האויר. התמחיתי בבקרת תעבורה אווירית ומוניתי לאחראי הדרכה מחלקתי ואחראי משמרת. בחרתי מסלול לימודים אקדמי בתחומים שבהם אוכל להשפיע על החברה בכלל ועל הדור הצעיר בפרט. אני בוגר מחזור ד' של תכנית 'האקדמיה לציונות' של 'חזון לאומי', וכן עשיתי קורס יועצים פרלמנטריים ב'המרכז הישראלי להכשרה פוליטית' ו'המכללה לניו מדיה'. אני מאמין שכל אדם צריך לשאול את עצמו מה וכיצד הוא יכול לתרום לכלל, ולא להסתגר אך ורק בחייו הפרטיים. חשוב לי להכיר את המגזר הציבורי מבפנים ,כדי שאוכל להבין כראוי את כוחו מגבלותיו ויחסיו אל מול המערכת הפוליטית. הבנה נאותה של שתי הזירות הללו היא המפתח לקידום יעיל ומוצלח של מטרות אידיאולוגיות.