משתתפי התכנית מחזור ד'- תשע"ו

אופק כהן – 24, ירושלים, שנה ג' תקשורת ומדעי המדינה דו ראשי


נולדתי וגדלתי בירושלים. בשנתיים האחרונות אני גרה בגבעת שמואל, צמוד לקמפוס.  בשנה האחרונה התמחתי בערוץ הכנסת ובמקביל העברתי קורס מד״צים (מדריכים צעירים) לבני נוער מטעם משרד החינוך. השנה אני עוסקת בהעברת תכנים של תרבות ישראל בתיכונים ממלכתיים ומשמשת כדוברת של תא פוליטי בתוך הקמפוס. עיקר הלימודים באוניברסיטה הם בפן התיאורטי, מעניין אותי לראות כיצד התיאוריה משתלבת במציאות אל תוך המגזר הציבורי שנוגע לחיים של כל אחד מאיתנו.אני מאמינה שבכדי להצליח צריך לעבוד קשה ולכן אני מוכנה לתת את כל כולי.

 

אור שמע ייטב – 24, נווה אילן, שנה ג' מדעי המדינה מורחב


בשנתי הראשונה בשירות הלאומי סייעתי בקליטת עלייה ולימוד השפה העברית באולפן ללימוד עברית. אחד הצעדים המשמעותיים בחיי היה השליחות בקהילה יהודית בחו"ל כחלק משנתי השנייה בשירות הלאומי. במסגרת השליחות הייתי פעילה בכל התחומים החברתיים בקהילה תוך הדגשת המסר הציוני ואהבת ארץ ישראל. בעבר עבדתי במשרד עורכי דין וכיום אני עובדת במשרד מהנדסים "קובי ייטב". האג'נדה שלי בחיים היא- על כל אדם ואדם לשאוף לתרום לחברה ולסייע לבני האדם. הדמוית החשובות בחיי הן בני משפחתי וחבריי.

 

אורליה גלעם – 24, מעלה שומרון, שנה ג' מדעי המדינה ותקשורת


נולדתי בצרפת ומשפחתי עלתה ארצה כאשר הייתי בת שנתיים. גדלתי ברעננה, למדתי בתיכון הדתי אמי"ת רננים. בצבא שירתתי במודיעין בתפקיד מאתגר ומעניין וכיום אני משרתת מילואים פעילה. בעת שירותי בצבא, נשלחתי ללוות קבוצת סטודנטים מצרפת במסגרת פרויקט "תגלית". כיום אני טכנאית צילום באולפן הטלוויזיה של בית הספר לחינוך באוניברסיטה. בעתיד אני שואפת לעבוד במגזר הציבורי בתחום בו אוכל לתרום ולפעול למען המדינה. אני מאמינה שצריך לפעול למען קירוב יהודי התפוצות לישראל והעמקת הקשר בינם לבין ארץ ישראל.

 

אושרית מנדלוביץ' - 23, בית גמליאל, שנה ג' מדעי המדינה ותקשורת דו ראשי + תעודת הוראה


למדתי בבית הספר במגמת תיאטרון ולאחר מכן שנתיים של שירות לאומי - שנה אחת במוסד לביטוח לאומי ושנה נוספת עסקתי בחינוך בבית ספר עם נוער בסיכון. כיום עובדת במחלקה ללימודי המזה"ת בבר אילן; אחראית על שיווק המחלקה ומתן ייעוץ לסטודנטים. בכל שלב דאגתי להביא את האישיות שלי לידי ביטוי ולראות איך ניתן להפוך את השגרה למשהו מיוחד יותר. לסיום, אציין שאני מאמינה בדרך ולא רק בתוצאה. ברגע שכל אדם ישאף לממש את ה-100% הקיימים בו, וידאג להיות מי שהוא – ולא אדם אחר, הוא יוכל להיות גאה בעצמו.

 

אמיר לולו – 24, כוכב יאיר, שנה ג' מדעי המדינה והיסטוריה


בשנה הבאה אני מתכנן להתחיל השלמות לתואר שני בכלכלה, בנוסף אני עובד בחברת אל-על (דייל קרקע). אני שואף לעתיד להתקדם עם הלימודים ובו זמנית בעשייה ציבורית למען המדינה (בדגש על משרד החוץ), אני חושב שאין דבר ראוי יותר משירות למען האחר, למען החברה ודרך עשייה את לקדם את אותם ערכים אשר חונכתי "על ברכיהם" בצופים במשך כמעט עשור. 

 

דוד (דדי) אופק – 26, קריית אונו, שנה ב' מדעי המדינה וקרימינולוגיה דו ראשי


מגיל 16 התנדבתי במד"א ולאחר שירות צבאי  כפאראמדיק התחלתי לעבוד בניידות ובמוקד מד"א. בשנה האחרונה עבדתי כקצין מחקר במחלקת הפרויקטים האירופאים במד"א בפרוייקט של פיתוח מערכות להתמודדות עם אירועי אב"כ . תחביביי העיקריים הם צילום סטילס וטיולים. בשנים האחרונות התחלתי להתעניין יותר ויותר בפוליטיקה ובשיקולים לקבלת החלטות מדיניות וביטחוניות. הייתי רוצה לראות את עצמי משתלב במגזר הציבורי בתחום שיאפשר לי ללמוד ולפתח פרספקטיבות שונות שבעזרתן אוכל לתרום את חלקי ולשפר את המצב המדיני – ביטחוני (בעיקר) באופן שישרת את מדינתי נאותה. "כדי שהרוע ינצח די בכך שהטובים ישבו בשקט" – אדמונד ברק.

 

דוד אספה – 27, פתח תקווה, שנה ג' מדעי המדינה מורחב


בין השנים 2003-2006 למדתי בתיכון טכנולוגי "עמל א" בפתח תקווה במגמת רשתות מחשבים וסיימתי את לימודיי עם תעודת בגרות מלאה. לאחר מכן התגייסתי לשרות מלא במג"ב בתפקידי לוחם ומפקד כיתה. במהלך שירותי הוצבתי כמעט שנתיים בירושלים בתור לוחם ומ"כ, ובהמשך עברתי לבסיס ההדרכה החיילי בו מילאתי תפקיד מפקד טירונים במשך ארבעה חודשים. לאחר סיום שירותי הסדיר ועד היום אני עובד כמאבטח במוסדות חינוך, ובד בבד שיפרתי את ממוצע ציוני הבגרות שלי במכינה הקדם אקדמאית לווינסקי בת"א, ובימים אלו מתנדב במסגרת מלגה בארגון "אחריי" להכנה לצבא. השאיפה המרכזית שלי היא להיחשף לעשייה ציבורית במגזר הציבורי, לתרום למען הציבור, ולהשתלב בעתיד בתוך המגזר הציבורי.

 

דן גרייבר – 26, ראשון לציון, שנה ב' מדעי המדינה והיסטוריה דו-ראשי


במקור מאשדוד, בשנתיים האחרונות מתגורר עם ארוסתי בראשון לציון. בוגר מגמת מחוננים בביה"ס התיכון מקיף ג' ע"ש רוגוזין באשדוד. השתחררתי מהצבא בדרגת סגן כאשר בתפקידי האחרון תפקדתי כממלא מקום רב סרן בתור ראש מדור תכנון תגבורת תומכי לחימה. על תפקודי בתפקיד קיבלתי תעודת הצטיינות מטעם ראש חטיבת כ"א בזרוע היבשה וכן מראש מחלקת כ"א סדיר בזרוע היבשה. הייתי שותף מלא בעבודות מטה בנושאים שונים – החל מהקמת יחידות, פירוק יחידות, תגבורים ייעודים בהתאם למצב הביטחוני ועוד רבים נוספים. כיום עובד במשרת סטודנט כמוקדן בחברת איתוראן. אני מאמין בעבודה קשה ומחויבות למקום בו אתה נמצא תוך בחינת אפשרויות קידום ושיפור תמידי על מנת למנוע דריכה במקום.

 

חמדת מלכה – 22, מודיעין, שנה ג' תקשורת ומדעי המדינה


כיום מתגוררת במעונות של אוני' בר אילן. יו"ר תא הסטודנטים 'ישראלים' בבר- אילן ופעילה מאוד בקמפוס, בנוסף פעילה במטה למען שחרור פולארד, פעילה באגודת הסטודנטים, הקמתי סניף של תנועת נוער במודיעין, שירתתי שנתיים בשירות לאומי בבאר שבע בשכונה ד'. הייתי יחד עם משפחתי בשליחות בדרום אפריקה במשך כעשר שנים. בעלת כושר מנהיגות, אחראית, ראש גדול, טובה בעבודת צוות וביחסים בינאישיים, חברותית, מסורה ואוהבת אתגרים. אני פטריוטית ברמ"ח איברי, ולכן השאיפה שלי זה להתקדם בתחום הציבורי- פוליטי, להשפיע ולתקן כמה שיותר במדינת ישראל. ברצוני לדאוג לאזרחי ישראל, כדי שהחיים במדינה יהיו כמה שיותר טובים ויהודים נוספים יעלו ארצה.

 

טל כהן – 22, רמת-גן, שנה ב' מדעי המדינה וכלכלה


במקור מירושלים. עובדת כיום במשרה חלקית במזכירות המחלקה ללימודי מידע. לפני הלימודים עשיתי שנתיים שירות לאומי במשרד הביטחון ובגרעין בני עקיבא ביהוד, לאחר מכן למדתי שנה במדרשת נשמת. אני מתנדבת בעמותת פעמונים כבר שנה שנייה, פעמונים זו עמותה שמלווה משפחות שנמצאות במצב כלכלי קשה ומדריכה אותן לתכנון כלכלי נכון. בשנה שעברה ליוויתי משפחה עם קשיים כלכליים, השנה אני ראש צוות פעמונים בר אילן ואחראית על 6 צוותים שמלווים משפחות. כמו כן הייתי פעילה במועצת כלכלה בשנה שעברה. אני מקווה מאוד שהכלים שאקבל בתואר ובהתמחות יעזרו לי למצוא את מקומי בעתיד במקום בו אוכל לתרום מיכולותיי ולעזור לחברה.

 

לידור קונפינו – 26, ראשון לציון, שנה ג' תקשורת ומדעי המדינה


בתיכון, למדתי במגמה מדעית מוגברת והשגתי בגרויות בפיזיקה, מחשבים וצרפתית. בצבא, שימשתי בשירות החובה כרכז אמצעי תקשורת באגף התקשוב והמשכתי בשירות קבע, במשך כשלוש שנים בגדוד קשר מטכ"ל, כמפקד מחלקה וכסגן מפקד פלוגה העוסקת בלוגיסטיקת תקשוב בכלל ומסווגת בפרט. באוניברסיטה, השגתי הצטיינות דיקן בשנה הראשונה. בתרומה לקהילה, שימשתי כחונך מטעם עיריית ראשון לציון ופעם  מטעם פר"ח. בנוסף, במסגרת מחויבות אישית , זכיתי בפרס ראש העיר בשל פועלי כחונך בפנימיית בני ארזים, פנימייה לילדים עם צרכים מיוחדים. ה"אני מאמין" שלי הוא "מחשבה יוצרת מציאות"- הכל מתחיל מאמונה פנימית שלנו, שמעודדת את קיומה של המציאות בה אנחנו חפצים.

 

מירב צברי – 23, יהוד, שנה ב' ייעוץ חינוכי ומדעי המדינה


בשירות הלאומי הייתי קומונרית בתנועת בני עקיבא באשקלון תפקיד הכלל בניית תוכנית חינוכית לסניף, ניהול צוות הדרכה והתנהלות מול גורמים שונים כמו: עירייה, ביה"ס, מתנ"ס ומזכירות התנועה. במהלך הלימודים האקדמיים עסקתי בחינוך במסגרות שונות: מדריכה בתוכנית "אפיקים" בתיכון "יגאל אלון" ביהוד, מדריכת העצמה בעמותת "חינוך לפסגות" מרכז "אקדמית רמלה", חונכות  חינוך מיוחד במסגרת נופשון שומרון, חונכות אישית במסגרת פר"ח . בנוסף לכך בשנה האחרונה נבחרתי להיות נציגת "מועצת הסטודנטים" מטעם מחלקת חינוך באגדות הסטודנטים בר אילן וכן לקחתי חלק בהקמת  מועצת בית הספר לחינוך בבר אילן. אני מאמינה שכדי ליצור שינוי עמוק ושיפור בחברה הישראלית יש צורך ללכת אל עבר הבסיס, אל הדור הצעיר, לשים את החינוך במקום הראוי לו.

 

ניצן אדרי – 24, כפר תבור, שנה ב' משפטים ומדעי המדינה


נולדתי וגדלתי בכפר תבור. אני לומדת בבר אילן זו השנה השנייה בפקולטה למשפטים במסלול לתואר ראשון ובמחלקה למדעי המדינה במסלול לתואר שני.  לפני הצבא יצאתי לשנת שירות מטעם הסוכנות היהודית בקהילה היהודית במילווקי, ויסקונסין. בצבא שירתי כמש"קית חינוך ביחידת 8200. עם שחרורי עבדתי כרכזת תנועת הנוער בכפר תבור. בשנת 2013, יחד עם שני תושבים צעירים מכפר תבור, השתתפתי בבחירות למועצה המקומית. בבחירות זכינו בשלושה מנדטים וכיום אני חברה במועצת כפר תבור ומתפקדת כיו"ר ועדת מלגות, יו"ר ועדת איכות הסביבה וחברה בוועדה למניעת הסמים והאלימות. אני מאמינה באדם ומאמינה בחינוך. בעתיד הייתי רוצה להוביל לשינוי חיובי ולדאוג למדינה שלי, לעם שלי ולעולם בכלל.

 

סתיו כהן – 21, גדרה, שנה ב' פסיכלוגיה ומדעי המדינה


השנים לפני תחילת לימודיי היו שנות השירות הלאומי שלי. בשנה הראשונה, לקחתי חלק בעבודת הקודש אותה עושה עמותת 'משאלת לב', ועזרתי להגשים משאלות לילדים חולים. במהלך שנה זו למדתי רבות וקיבלתי המון פרספקטיבה על החיים. בשנתי השנייה עבדתי בקהילה יהודית בארצות הברית (ממפיס, טנסי), שם חוויתי תרבות חדשה, התנסיתי בהרמת פרוייקטים ובקצת הסברה ישראלית. כרגע, ולצד לימודיי אני עובדת במשרד המבקר הפנימי של האוניברסיטה ומעבירה שיעורים פרטיים. תכונה חשובה לי, אותה אני מנסה לקחת איתי לכל מקום, היא ראייה חיובית ושמחה, אני מאמינה כי אם תחייך ותסביר פנים - אנשים, העולם כולו ואף המזל יאירו לך פנים בחזרה.

 

רוני גלם – 24, יבנה, שנה ג' תקשורת מדעי המדינה + תעודת הוראה


למדתי בתיכון "גינסבורג האורן" ביבנה במגמות תקשורת וביולוגיה. בשנים אלה הייתי יו"ר מועצת התלמידים והנוער העירונית וכתבת במדור הנוער של ynet. שירתתי כמש"קית חינוך ומפקדת צוות במהלך הכשרת מש"קיות חינוך וכן בקורס הכשרת מפקדים בבה"ד החינוך והנוער. לאחר שירותי הצבאי הדרכתי במשך שנתיים בעמותת "תעשיידע" – עמותה למען חינוך מתקדם מיסודה של התאחדות התעשיינים. אני בוגרת הסדנה לדיפלומטיה ציבורית מטעם CIC של בית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן . כיום, אני עובדת בקהילת הבוגרים של אוניברסיטת בר-אילן וכן מכהנת כסגנית נשיאת מודל האו"ם באוניברסיטה.בין המשפטים שמנחים אותי בתחנות חיי נמנה "או שתכתוב משהו ששווה לקרוא אותו, או שתעשה משהו ששווה לכתוב עליו" (בנג'מין פרנקלין).

 

רותם שטאובר – 24, בית גמליאל, שנה ג' תקשורת ומדעי המדינה + תעודת הוראה


במסגרת השירות הלאומי התנדבתי במשך שנתיים בבית חינוך עיוורים בירושלים. כיום מתמחה במשרד הפרסום גיתם  BBDO IM , במסגרת ההתמחות עוסקת בכריית מידע באינטרנט, כתיבת תוכן ולוקחת חלק פעיל בפרוייקטים של המשרד. בנוסף, עובדת כמזכירה ויועצת לסטודנטים במחלקה ללימודי המזרח-התיכון בבר אילן. בזמן הפנוי המועט שנותר לי אני עוסקת בעריכת וידאו, קריאת ספרים ואומנות.  אוהבת ללמוד, להתנסות בדברים חדשים ומשתדלת לשמור תמיד על מחשבה יצירתית ומקורית.

 

שרון אונר – 24, מודיעין, שנה ג' משפטים ומדעי המדינה


החיבור, ההנאה והעניין בקורסי מדעי המדינה הביא אותי להירשם לתכנית תואר ראשון במשפטים ותואר שני במדעי המדינה. בשנתיים האחרונות עבדתי בשני משרדי עו"ד אשר תרמו רבות לנסיוני בתחום המשפטי, כמו גם להתמודדותי עם משימות מורכבות, קבלת אחריות, מקצועיות, ומסירות לעבודה.  ההזדמנות ללמוד ולרכוש ידע בהתמחות במגזר הציבורי מהווה אתגר ועניין רב עבורי ואני סבורה כי יכולותיי, כישוריי ורצוני להשתלב ולהתנסות יוכלו לתרום רבות לביצוע התפקיד. אני מאמינה כי כל משימה יש לבצע על הצד הטוב ביותר, באסרטיביות, דייקנות, והגדלת ראש.