משתתפי התכנית מחזור ה'- תשע"ז

אביבה בלטמן – 24, ירושלים, שנה ג', מזרח תיכון ומדעי המדינה.
אני סטודנטית בשנה ג' לתואר בלימודי המזרח התיכון ומדעי המדינה. בחרתי דווקא במסלול לימודים זה מתוך רצון לתרום למדינה, ועל מנת שאוכל לעשות זאת עליי להבין קצת יותר מה קורה בה. מעבר ללימודים הללו, בחרתי להעשיר את הידע שלי ולהצטרף לתוכנית "חזון לאומי" לפיתוח מנהיגות ציונית. תוכנית זו איפשרה לי ראייה כוללת על מדינת ישראל ויחסיה עם העולם, ואף נתנה לי כלים להפצת התכנים. במהלך שנות הלימודים, פיתחתי חזון משלי והוא גישור בין הפלגים השונים במדינת ישראל והעלאת המודעות לזכויות האשה ולמעמדה בחברה.

 

אור ישראל – 26, גבעתיים, שנה ג' , מדעי המדינה ומזרח תיכון.
אני בשנתי הלימודים השלישית ללימודים במדעי המדינה ומזרח תיכון. את לימודיי אני משלבת עם עבודתי כדיילת אוויר בחברת "אל על". בשירותי הצבאי שימשתי כמפקדת כיתת טירונים בבסיס הטירונות "מחנה 80" שבצפון הארץ, ולאחר מכן כמדריכת רובאי לסגל מפקדים. תקופת השירות הייתה עבורי - המשמעותית בחיי, ואני סבורה שעיצבה את אופיי, הן בשל המפגש המרתק עם המגוון האנושי הרחב שבחברה הישראלית והן בשל האתגר שהתפקיד טמן בחובו. בכל עשייתי, האינטראקציה עם יהודים, ישראלים והעיסוק בחינוך לאהבת המולדת תמיד הובילו, וגרמו לי להעריך יותר את טיב החומר האנושי בישראל. לכן, אני מאמינה שבעשייה ציבורית על כל גווניה, התרומה המשמעותית ביותר תגיע מתוך תחושת שליחות ואהבת הארץ.

 

גל ידעי – 23, קריית אונו, שנה ג' , תקשורת ומדעי המדינה.
שמי גל, ואני סטודנטית בשנה ג' בלימודי תקשורת ומדעי המדינה. התחום החברתי מאוד מעניין אותי מגיל צעיר. הייתי חניכה פעילה בתנועת הנוער "בני עקיבא", וכן הדרכתי בתנועה במשך 3 שנים. את השירות הלאומי שלי בחרתי לעשות בתחום החינוך והרווחה - שנה בפנימיית יום בירושלים ושנה בכפר נוער בדולב. עם סיום שירותי התחלתי את לימודי במדרשת "אורות עציון" בגבעת וושינגטון, ובמקביל ריכזתי גרעין בני נוער שעסק בלמידה והתנדבות ציבורית. כיום, אני עובדת כיום בעמותת "רוח יהודית", המלמדת ערכים ברוח התרבות היהודית בבתי ספר חילוניים. אני מאמינה שכל אחד צריך לשאוף למקסם את היכולות שלו. כשאדם מוצא דבר שהוא אוהב לעשות והוא טוב בו, הוא מוכן להקדיש לו זמן ולהשקיע בו, ומשם- השמיים הם הגבול.

 

הילי בצלאל - 24, תל אביב, שנה ג' , תקשורת ומדעי המדינה.
אני עובדת באגודת הסטודנטים כראש מדור קשרי חוץ – תפקיד מעניין שבמסגרתו אני אחראית על האירועים בקמפוס, התאים הפוליטיים, תגלית, המסע לפולין וקורסי העשרה. לפני כן עבדתי כמנהלת שיווק ומכירות בחברת "תן ביס" כשנתיים. את השירות הצבאי העברתי בנעימים כמש"קית חינוך וידיעת הארץ בחיל אוויר. מעבר לכך, מכהנת כסיו"ר מועצת תקשורת ומדעי המדינה, מיום הקמת המועצה. במסגרת הלימודים השתתפתי בסדנת דיפלומטיה ציבורית ובמלגת המצטיינים של ביה"ס לתקשורת בינ"ל, אשר הקנו לי ידע וניסיון רב בתחום. גם השנה בכוונתי להשתתף בתוכנית העשרה ייחודית. תחומי הלימוד וההעשרה, מקום עבודתי והפרקטיקום מהווים חלק מתהליך מלמד, בדרך אל העשייה הציבורית אליה אני מכוונת להגיע. שאיפתי היא לתרום את חלקי למדינה בעיקר בתחומי חיזוק הציונות ומערך ההסברה.

 

זיוה אבטה – 23, נתניה, שנה ב' , מדעי המדינה ומנהל חינוכי.
גדלתי בנתניה וכיום מתגוררת בגבעת שמואל. שירתתי שנתיים בשירות לאומי בחינוך מיוחד כתרפיסטית A.B.A , ובמקביל הייתי חברה ב"ארגון מעשה" הפועל ליצור יזמות ועשייה חברתית.
לפניי הלימודים עסקתי בחינוך במסגרות שונות: הייתי מדריכה במתנ"ס קריית השרון, מטפלת בעמותת "אלו"ט" והשנה אכנס להיות רכזת במרכז למידה של עמותת "טל חיים".
כיום אני בשנה השנייה לתואר, וכחלק מלימודיי אני לומדת על מערכות החינוך המגוונות ורוצה להשתלב במערכת החינוך בעתיד. אני מאמינה שחינוך ועשייה יובילו ויקדמו אותנו כחברה ישראלית למקום טוב ומוצלח יותר.

 

יוכי לאופר – 24, קריית אונו, שנה ג' , תקשורת ומדעי המדינה.
שמי יוכי, ואני בשנה השלישית ללימודים שלי לתואר ראשון בתקשורת ראשי ומדעי המדינה. אני עולה חדשה מלונג איילנד, נוי יורק, מתגוררת עכשיו בקריית אונו, מרחק הליכה מהאוניברסיטה. בסיומו של התיכון בארה"ב, באתי לישראל כדי ללמוד לעומק על היהדות שלי. בשנה הזאת, לא רק התאהבתי במדינה היהודית, אלא, חיזקתי את הקשר שלי לארץ עד כדי כך שהבנתי שהיא המקום בשבילי. עם האזרחות הישראלית החדשה, לאחר שנה של לימודים לתואר ראשון במדעי החברה, החלטתי להתגייס לצה"ל. שירתתי שנתיים ביחידת קשרי חוץ בצבא, יחידה אשר ניהלה את הקשר בין צה"ל לכוח האו"ם שישב בגבול סוריה. השאיפות שלי הן לתרום לחברה בכללי ובמיוחד לאנשים אשר זקוקים לעזרה. אני מאמינה שלתת לאנשים אחרים נותן הכי הרבה לעצמך, ובגלל זה חשוב לי לעבוד בעבודה ציבורית שנותנת לי את ההזדמנות לתת מעצמי לציבור.

 

ליאור אוליניק – 29, ירושלים, שנה ג' , מדעי המדינה מורחב.
נולדתי וגדלתי בקרית חיים, חיפה. בצבא שירתתי כמדריך רפואה במרכז לאימונים לוגיסטיים בצאלים. לאחר השירות השתלבתי בעולם החיבור ליהדות התפוצות. יצאתי למספר שליחויות קצרות במחנות קיץ בצפון אמריקה, ולאחר מכן עבדתי בתוכנית אולפן של הסוכנות היהודית בחיפה. לאחר שהתחלתי שנת לימודים ראשונה של תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת חיפה, נפלה בחיקי ההזדמנות לצאת לשליחות ארוכה של שנתיים כשליח קהילתי במרילנד, ארה״ב. עם שובי ארצה עבדתי בקהילה של התנועה ליהדות מתקדמת בירושלים. לאחרונה החלטתי לצאת מעולם העשייה היהודי, ולהשתלב בעולם המנהל הציבורי. נכון להיום אני עובד בצוות שינוי גבולות וחלוקת הכנסות במשרד הפנים, ושואף להתקדם בעולם המנהל הציבורי בישראל. אני מאמין בכוחו של המנהל הציבורי להשפיע על חיי הפרט ואעשה כל שביכולתי בכדי לקחת חלק בשיפור חיי האזרחים במדינת ישראל.

 

לירז ליברמן – 27, קבוצת שילר, שנה ג' , תקשורת ומדעי המדינה.
גדלתי וחונכתי בקבוצת שילר. ערכים כמו נתינה, דאגה לזולת, וציונות הן חלק בלתי נפרד מההוויה הקיבוצית והן ערכי מפתח בחיים האישיים שלי. כחברת קיבוץ פעילה ויוזמת, נדרש ממני לעיתים קרובות להיות יצירתית בפתרונות שאני מציעה לאתגרים שונים העומדים בפני חברי הקהילה, כך שייפתרו על הצד הטוב ביותר. לכן, התמחות בשירות הציבורי, מהווה מבחינתי נקודת המשך לחיי הקהילה בקיבוץ. אני מאמינה שעבודה קשה, מחויבות וחשיבה מחוץ לקופסא הם גורמי מפתח בהצלחה של כל אדם, והם קווים מנחים בחיי.

 

מוריה קולנדר – 22, בני ברק, שנה ג' , מדעי המדינה ותקשורת.
שמי מוריה קולנדר, סטודנטית שנה ג' במדעי המדינה ותקשורת. למדתי במסגרות ממלכתיות-דתיות בבני ברק, ובשנות התיכון באולפנת "דרכי נעם" בפתח תקוה. במסגרות החינוך ספגתי ערכי ציונות ויהדות, ובאולפנה בכל המסגרות , באופן מיוחד, היה דגש על אהבת העם והארץ. לאחר סיום התיכון עשיתי שירות לאומי במרכז להעמקת יהדות "גל" בהוד השרון, בו ערכתי ויצרתי מערכי שיעור בנושאי יהדות וציונות עבור בתי ספר ממלכתיים בעיר. במקביל, סייעתי בבית ספר היסודי הממ"ד בעיר, "שילה". למדתי שנה במדרשה בבר אילן, ולאחר מכן התחלתי את לימודי התואר. בשנה האחרונה השתתפתי בתכנית "האקדמיה למנהיגות" של ארגון 'חזון לאומי' . אני מאמינה כי מדינת ישראל היא נווה מדבר דמוקרטי במזרח התיכון, המציג חדשנות, יצירתיות ומוסריות. שאיפתי היא לעסוק בייצוג מדינת ישראל בעולם, וזאת כדי לשפר את תדמית ישראל ולתקן את התפיסות השגויות הנפוצות כלפיה.

 

נתנאל פל – 27, בני ברק , שנה ג' , מדעי המדינה וסוציולוגיה.
מתגורר בבני ברק, עובד במדור שירות ומידע באוניברסיטה, סטודנט שנה שלישית במחלקות למדעי המדינה וסוציולוגיה. בעברי למדתי בישיבה גבוהה בירושלים ולאחר ארבע שנות לימוד התגייסתי לשירות באגף המודיעין של צה"ל. את רוב זמני במהלך השנה הראשונה באוניברסיטה הקדשתי ללימודים  ולהישגים אקדמיים. עם פתיחת השנה השנייה ללימודי הרגשתי בשל לשלב פעילות חברתית סטודנטיאלית יחד עם חתירה למצוינות אקדמית. חבריי ואני הקמנו את "מועצת מדעי המדינה ותקשורת", בה אנו מעניקים לסטודנטים עזרה בבעיות אקדמיות ורווחה ומארגנים אירועים חברתיים רבים. אני רואה בשנה השלישית והאחרונה שלי בתואר הראשון שנה חשובה מאוד, שנה בה אגיע לישורת האחרונה בלימודי האקדמיים, אתמחה במשרד ממשלתי בו שובצתי מטעם תכנית ההתמחות ואטול חלק בפעילות אגודת הסטודנטים של בר אילן. 

 

עינבר כהן – 23, רמת גן, שנה ג' , מדעי המדינה.
שנות השירות הלאומי שלי היו שנים נפלאות ומלאות עשייה. השנה הראשונה הייתה בגרעין בנות שירות בלוד, שם ישנה פעילות ענפה ומשמעותית של בנות השירות בקהילה הצומחת. השנה השנייה הייתה בסטמפורד, קונטיקט. שם גיליתי עולם חדש תוך כדי העבודה עם הקהילה ועם בית הספר היהודי. חוויתי, התנסתי ולמדתי המון על עשייה ציונית. בעקבות חוויותיי שם, החלטתי שאני רוצה לעסוק בעשייה ציבורית למען המדינה ולהתקדם במגזר הציבורי. אני בוגרת מחזור א' של קורס התמחות והכשרת סטודנטים למקצועות הפרלמנטריים של פורום קהלת למדיניות. כיום עובדת כעוזרת מחקר באוניברסיטה ומתמחה בצוות העוזרים של ח"כ שולי מועלם. השאיפה שלי היא להיות מן המועילים והמשפיעים באופן חיובי על החברה בישראל.

 

קיילי אביסידון – 24, נתניה, שנה ג' , תקשורת ומדעי המדינה.
אני מתחילה השנה את שנתי השלישית והאחרונה לתואר הראשון בתקשורת ומדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן ובמקביל מתחילה שנה ראשונה במסלול המקוצר לתואר שני בתקשורת פוליטית. שירתתי שירות צבאי מלא כמש"קית עלייה בבסיס ההכשרות של חטיבת גבעתי, במסגרת התפקיד הדרכתי חיילים שהגיעו מרחבי העולם על מנת להתגייס כיצד להיות לוחמים. בשנה האחרונה שימשתי כמתמחה במשרד יחסי ציבור מוביל תחת המחלקה המשפטית וכיום עובדת במחלקת הדוברות של משרד החינוך. אני רואה את עצמי משתלבת בתחום יחסי הציבור והדוברות הפוליטיים בעתיד ועל כן מנסה לצבור, במקביל ללימודי, את מרב הניסיון שאוכל במסגרת היותי סטודנטית.

 

רוני סאן – 23, ירושלים, שנה ג' , מדעי המדינה וסוציולוגיה.
גדלתי בירושלים, בתיכון למדתי באולפנת "בהרן." שירות לאומי בחרתי לעשות בפתח תקווה בשכונת הדר גנים מתוך אמונה שיש הרבה עבודה חינוכית משמעותית גם בשכונת "שמנת". הייתי מרכזת סניף בתנועת הנוער "עזרא". התפקיד לימד אותי המון על ניהול, חינוך והיחס העדין בין משימות ואנשים. אחרי שנתיים שירות למדתי בבית המדרש הגבוה לנשים "מגדל עוז". שנה מאוד אינטנסיבית של לימוד תורה, רף גבוה של לימוד והתעמקות. נחשפתי שם ללימוד משמעותי ולאנשים גדולים. אני מאמינה כי השירות הציבורי הוא ציר מרכזי בהנהגת המדינה ובהשפעה על חיי כלל האזרחים. כולי תקווה שאנשים שעוסקים בתפקידים אלה יהיו חדורי אמונה ומשמעות בתפקידיהם ככה שיוכלו לתת מענה מקצועי ואנושי לאזרחים.

 

שושנה עזאני – 26, רמת גן, שנה ג' , מדעי המדינה ומזרח תיכון.
קוראים לי שושנה עזאני. בגיל ההתבגרות הספקתי לעבור שלושה תיכונים. בתחילת כיתה יב' הייתי ללא בגרות אחת, אך בסוף השנה ה' זיכה אותי להשלים תעודת בגרות מלאה. הקושי שאני חוויתי הוביל אותי למסלול של שירות לאומי בתיכון "הבית של תמר" (תיכון לנוער עם לקויות למידה ובעיות קשב וריכוז) כדי להראות שאפשר אחרת. אז נכון, הבעיות לא נעלמות והכל לא נהיה טוב באורח פלא, אבל הבחירה איך להסתכל על המצב היא שלנו. וזהו ה"אני מאמין" שלי. בסוף השירות המשכתי לעבוד בפרויקט תה"ל (פרויקט העצמה לבגרות לאוכלוסיות ממעמד סוציו- אקונומי נמוך) במשך שבע שנים. לפני כשלוש שנים סיימתי קורס חובשים במד"א.כיום אני בת 26 ומתגוררת ברמת גן, סטודנטית שנה ג' במסלול מדעי המדינה ומזרח תיכון.

 

שיר שריקי – 23, מודיעין, שנה ג' , תקשורת ומדעי המדינה.
ללימודי התקשורת נחשפתי בתיכון. למדתי במגמת תקשורת מוגברת, ומכאן גברה הסקרנות להמשיך ללימודים אקדמיים בתחום בשילוב מדעי המדינה. במהלך התיכון הייתי פעילה בתנועת מש"צים – תוכנית להכשרת מדריכים צעירים להתנדבות בקהילה. בשירות הצבאי מילאתי את תפקידי כמש"קית מידע. התנדבתי בעמותת "עתיד בטוח" – המועצה הציבורית למניעת אלימות וגזענות בקרב בני נוער. לקחתי חלק בתוכנית יישומית לצמצום היקף האלימות והגזענות בספורט תוך קידום ערכי הגינות ובשיתוף פעולה עם גופים ארגוניים נוספים. אני שואפת להתקדם ללימודי תואר שני בשנה הבאה ולעסוק בו זמנית בעשייה ציבורית. רואה עצמי משתלבת בגופים ממשלתיים ציבוריים, ושותפה לשינויים חוקתיים וחברתיים. אני מאמינה שמחשבה יוצרת מציאות. "הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו" – פיטר דרוקר.

 

שני דדון – 24, גבעת זאב, שנה ג' , מדעי המדינה וניהול מערכות חינוך.
לומדת לתואר ראשון  במדעי המדינה וניהול מערכות חינוך. עובדת ביחידת הנוער בגבעת זאב 4 שנים כרכזת הדרכה ישובית. בתפקידי אני אחראית בין היתר על יצירת תוכניות עבודה שנתיות והכשרות לתנועות הנוער. במסגרת העבודה פיתחתי מרכז הדרכה העוסק בתכני מנהיגות, זהות יהודית והעשרה, והמחנך ללמידה אישית ומקצועית של המשתתפים בו. בנוסף, יזמתי הקמת קבוצת נוער ייחודית בשיתוף מערך הכבאות וההצלה שהפכה לפיילוט ארצי. במשך שנתיים עשיתי שירות לאומי בקרית ארבע בתור קומונרית בתנועת בני עקיבא, תפקיד שדרש ממני להכשיר צוות הדרכה ויחד איתם להוביל את החניכים וליצור קשרים ועשיה בקהילה. לאחר מכן למדתי שנה במדרשת "שירת חברון". אוהבת לעבוד עם אנשים ומאמינה שכדי להוסיף טוב צריך להאמין במציאות, להתמיד ולהיות אדם טוב בעצמך.

 

שני דיין – 22, פתח תקווה, שנה ג' , מדעי המדינה וניהול מערכות חינוך.
כבר מגיל צעיר אהבתי אנשים. לכן, הייתי פעילה במספר תנועות נוער שכללו את השגרירים הצעירים, מדריכי של"ח ומועצת התלמידים העירונית. בהתנדבויות אלו נחשפתי אל עולם העשייה החינוכי והציבורי. שהועיל לי רבות בהמשך בין היתר בהרחבת אופקים,יוזמה ומחקר.זכיתי לעשות את השירות הלאומי שלי במקומות מעוררי השראה עבורי, בשנה הראשונה עבדתי במפתן אלונים ברחובות, עם נוער בסיכון ובשנה השנייה נשלחתי כשגרירה ללמד בני נוער יהודים בתיכון בלונג איילנד,ניו יורק. הייתה לי הזכות להכיר אנשים רבים ומגוונים בהלוך הדרך שחיזקו את הרצון שלי לשאוף גבוה. האני מאמין שלי מורכב מזה שאני מאמינה שצריך לשאוף ,לחלום ,להתמיד ,ללמוד ולהתגבר על כל קושי. טעויות מאפשרות לנו להפוך לאנשים שנועדנו להיות.

 

שקד הכט – 25, רמת גן, שנה ג' , מדעי המדינה מורחב.
שמי שקד הכט, מתחילה שנה ג במסלול מורחב של מדעי המדינה. כיום מתגוררת ברמת גן, במקור נולדתי בישוב אבטליון שבגליל, שם גדלתי עד גיל 18. כשסיימתי תיכון החלטתי להתנדב לשנת שירות; את השנה העברתי ב"הוסטל השחר" – מערכת בתים שיקומית לאנשים בוגרים עם הפרעת אישיות גבולית ופיגור התפתחותי. ההוסטל משמש כמסגרת "קצה" לרוב דייריו ומהווה תחליף למוסד פסיכיאטרי סגור או כלא. את השירות הצבאי עשיתי בחיל הים, ביחידת הגוררות. לאחר כמה חודשי שטח על הגוררת, ירדתי לבה"ד חיל הים כדי לפקד על הקורס בהכשרת הבסיס. לאחר השחרור בחרתי לעבוד בעבודה מועדפת, בקטיף בקיבוץ עין זיוון ברמת הגולן. במהלך תקופה זו (קצת מעל חצי שנה) גרתי עם קבוצה בתוך קיבוץ אורטל כחלק מקהילת הקיבוץ. טסתי לדרום-מזרח אסיה ועם חזרתי התחלתי את לימודי התואר שלי בבר אילן.

 

דורית שכטר- 23, ראשון לציון שנה ג', תקשורת ומדעי המדינה.

התחתנתי לפני כחצי שנה. אף על פי שנולדתי וגדלתי בראשון לציון אני הצברית הראשונה והיחידה במשפחה, משפחתי עלתה מברית המועצות (אבי היה סרבן עליה ואף ישב על כך בכלא הסובייטי) ולכן אני גם דוברת רוסית.  את השירות שלי עשיתי במשרד החוץ באגף תקשורת והסברה. במסגרת תפקידי תכננתי וליוויתי משלחות רשמיות של נשיאים, דיפלומטים ומשלחות של אנשי אקדמיה וסטודנטים מכל רחבי העולם. ארגנתי והשתתפתי בטקסים רשמיים ובינלאומיים ונתתי שירות שוטף לאנשי תקשורת בשגרה ובחירום. רכשתי הרבה כלים במסגרת השירות שלי, כלים שמלווים אותי עד היום ולדעתי גם ילוו אותי בהמשך חיי המקצועיים והאישיים. לאחר השירות יצאתי למוסקבה לקורס הכשרת מדריכים ומנהיגים ציונים בקהילות יהודיות. לאחר ההכשרה הדרכתי במספר סמינרים בחו"ל לסטודנטים דוברי רוסית מתוך האידאל שמנחה אותי בכל יום - שלכל יהודי באשר הוא יש בית ומשפחה בישראל. כיום אני עובדת במערך קשרי חוץ באוניברסיטת בר אילן ועתידה השנה לקחת חלק כחברה פעילה במועדון מודל האו"ם בבר אילן.