משתתפי התכנית מחזור ט'- תשפא

שלחו לחבר

אייל גניצה, בן 22, רמת גן. לומד בתכנית לתואר ראשון במדעי המדינה מורחב.

בחרתי ללמוד מדעי המדינה מכיוון שזהו נושא הנוגע למגוון רחב של תחומים הנוגעים בחיינו. למדתי בתיכון "אורט אבין" רמת גן, במסגרתו התנדבתי כשמונה שנים בתור חובש במגן דוד אדום ולאחר מכן התגייסתי לחטיבת גולני. במהלך השירות עברתי קורס חובשים קרביים ואף מלאתי תפקיד פיקודי בתור מפקד חובשים בפלוגה והקשר האישי של המ"פ. בחרתי להצטרף לתוכנית מכיוון שמילדות תחום המדיניות, פוליטיקה וממשל עניין אותי, ובאמצעות התוכנית אוכל לצבור ניסיון ולהשתלב במגזר הציבורי. לאחר שחרורי מהצבא בחרתי להמשיך ולהעמיק את הידע שלי בתחום. בעתיד אני שואף להשפיע בתחום המדיניות הציבורית באחד ממשרדי הממשלה ולהמשיך ולהעמיק את הידע שלי במסגרת הלימודים האקדמיים.

אליה מרקוביץ, בן 30, דולב. רס"ן בשירות קבע. לומד לתואר ראשון דו-ראשי במדעי המדינה ותקשורת בתוכנית לימודים מטעם הצבא.

ביקשתי להצטרף לתוכנית על מנת להעשיר את הידע והניסיון שלי בתחומים הקשורים לפוליטיקה ותקשורת פוליטית מתוך כוונה לעסוק בתחומים אלו בעתיד.
בעיניי הצלחה בכל תחום תלויה בלמידה בלתי פוסקת ולמידה פירושה הבנה רעיונית-תיאורטית יחד עם היכרות בלתי אמצעית עם היישום הפרקטי. אני בטוח שההשתלבות בעשייה בתוך משרד ממשלתי יחד עם ההדרכה והקורס הסמינריוני אכן יספקו את שני הצדדים - התיאורטי והמעשי ויסייעו לי להשתלב במערכות ציבוריות בהמשך.

אלכס ברגמן, בת 24, רמת גן. שנה ג', מדעי המדינה ותקשורת.

גדלתי באוקראינה, במשפחה ציונית ומסורתית. בגיל 17 עליתי לארץ ושנה לאחר מכן התגייסתי ליחידת קשרי חוץ. התפקיד של כמשקית קישור נתן לי הזדמנות להכיר "על קצה המזלג" את התחום של יחסים הבינלאומיים ו-"הטעימה" הקטנה הזאת הייתה מספיקה לי כדי להבין, כי פוליטיקה זו התחום שבאמת מעניין אותי, במקביל ללימודים אני עובדת כמדריכת סטודנטים עולים וכרכזת בעמותת "אח גדול" למען חיילים בודדים. בנוסף אני פעילה ורכזת בתנועת אם תרצו בקמפוס. אומנם הפעילויות האלו מצריכות  לא מעט זמן, חשוב לי להיות מעורבת לעשיה ציבורית, ולהשפיע דרכה על המציאות החברתית והפוליטית.

הודיה קרואני, בת 21, אור יהודה. לומדת מדעי המדינה ותקשורת.

אחרי סיום לימודי באולפנת צפירה, עשיתי את שנת השירות הלאומי הראשונה שלי בגרעין אח"י בקריות בהדרכת נוער. את שנת השירות השנייה עשיתי כמדריכה באולפנה בה למדתי וכרכזת נוער בעיר שלי.
מיד לאחר סיום השירות החלטתי להתחיל ללמוד את התואר מתוך רצון חזק ללמוד עוד על פוליטיקה וחברה בארץ ובעולם. בשנת הלימודים הראשונה הייתי חלק מארגון ההסברה 
Stand with Us במסגרתו הפקנו פרויקט עבור סטודנטים בינלאומיים.
השאיפה שלי היא להתקדם בעולם ההסברה והיחסים הבינלאומיים, על מנת לחזק את מדינת ישראל כלפי חוץ וכלפי פנים. בעיניי תכנית הפרקטיקום היא הזדמנות פז להמשיך ולצבור ידע וכלים על מדיניות ציבורית ועבודה בשטח באופן בלתי אמצעי. חשוב לי לנצל את הכלים הללו, על מנת ללמד ולחנך על ישראל בארץ ובעולם.

יוגב כנות, בן 35, מושב אביגדור. שנה ג', מדעי המדינה מורחב.

מגיל צעיר שאפתי לשרת את המדינה. לאחר שירות צבאי כלוחם בחיל השריון, התגייסתי למשטרת ישראל כשוטר סיור במרחב דן, ובמשך עשר שנות שירות התקדמתי עד לתפקיד ס. מפקד יחידת סיור בעיר בני-ברק. במהלך שירותי בעיר בעלת אופי דתי-חרדי, למדתי רבות על המורכבות והאיזון העדין שבין דת ומדינה. הניסיון שצברתי הביא אותי לרצות להשפיע ברמה רחבה יותר, את הלימודים התחלתי מתוך רצון לממש שאיפה זו ומתוך עניין עמוק שהיה לי מאז נעורי בהיסטוריה הפוליטית והצבאית של המדינה. כיום, אני עובד כחוקר ב"רשות להגנת הצרכן וסחר הוגן" ופועל להגנה על זכויות הצרכנים אשר נפגעים במדינת ישראל, עם סיום הלימודים אני שואף להשתלב בשירות הציבורי, ע"מ לתרום את חלקי ומרצי כדי להשפיע על חיי כלל תושבי מדינת ישראל. ביקשתי להצטרף לתוכנית כדי להעמיק את ההבנה שלי בתהליכי העבודה וקבלת החלטות בעבודת הממשלה וכן לצבור ניסיון בעבודה במגזר הציבורי. אני צופה שהשתתפות בתוכנית ההתמחות תאפשר לי הצצה אל עולם תוכן חדש שטרם התנסיתי בו, וכן התנסות באתגרים חדשים ומסקרנים.

יערה מרים שאולוף, בת 21, ירושלים. שנה ב'- כלכלה ומדעי המדינה.

בשתי שנות השירות הלאומי שלי שירתי בלשכת העיתונות הממשלתית, במהלך השירות התנסיתי במגוון תחומים ובניהם- הפקת סדנאות תקשורת, עזרה בתחום הרכש והלוגיסטיקה וכן עזרתי להפיק כנסים הן בינלאומיים והן ארציים לתקשורת הזרה ולתקשורת הישראלית. במקביל לשנה וחצי בשירות לאומי המשכתי להתנדב בעל"ה ירושלים- עמותה לאנשים עם צרכים מיוחדים. בעמותה גיליתי אנשים מיוחדים שנתנו ונותנים מכל הלב ללא תמורה. בחרתי בתואר כלכלה ומדעי המדינה מכיוון שהם נושאים המשתלבים ביחד. על מנת להבין מדיניות כלכלית יש להבין את מצב המדינה ואת קשריה עם מדינות העולם. אני מקווה שבמהלך התואר ובהתמחות אצליח לשלב את שני העולמות החופפים ומתוך כך אמצא את המקום בו אוכל לתרום ולתת מעצמי למען האחר.

לי שפילריין, בת 25, ראשון לציון. סטודנטית שנה ג' מדעי המדינה במסלול מורחב.

תחום הממשל והפוליטיקה מרתק אותי מתוך אמונה ביכולת שלנו, כאזרחים ומעצבי-מדיניות כאחד ליצור חברה עוצמתית ומשגשגת. תרומה לקהילה הינה חלק בלתי נפרד מחיי וכבר בתקופת התיכון התנדבתי בעמותת "יהודה וישראל", שבראשה עמד הרב מוטי גל זצ"ל, שם הנהגתי צוות שהתמקד בפעילויות התנדבות לחגים ומועדי ישראל. בשירות הצבאי תרמתי לתהליכי עיצוב ותכנון למשימות מיוחדות של חיל האוויר בבסיס פלמחים. בתום השירות הצבאי התעורר בי הרצון להשפיע ולהוביל, כך שכבר בגיל 22 קיבלתי את המשרה הניהולית הראשונה שלי במגזר הפרטי. מזה כשנה אני עובדת בנציבות כבאות והצלה לישראל ושואפת להתקדם במגזר הציבורי, בתקווה להוביל בו שינויים משמעותיים לטובת האזרח.

ניקול מילס, בת 20, לוס אנג׳לס. שנה ב׳ מדעי המדינה ומזרח התיכון

לאחר לימודיי בתיכון בלוס אנג׳לס, החלטתי שאני רוצה לעשות שנת מדרשה בארץ ואולי לעלות ארצה. למדתי במדרשת ״נשמת״ בירושלים ובתום השנה עליתי ארצה ללא משפחה. מיד לאחר עלייתי ארצה, שירתי בשירות לאומי בפרויקט ״והדרת״ בירושלים, בחרתי ללמוד מדעי המדינה מכיוון שבמקצוע הזה ניתן להגיע ולתרום לכל קצוות החברה הישראלית, חברה שאני מצאתי בה בית. הלימודים במדעי המדינה מעניקים לי בסיס וקרש קפיצה לעתיד של נתינה מתוך אהבה והבנה לחברה ישראלית כולה.

ניקולאי ניב יורוביצקי, בן 26, קרית אונו, שנה ג', קרימינולוגיה ומדעי המדינה.

בתור בוגר כפר נוער, אני מבין את המשמעות של החינוך והערכים שהדור הצעיר סופג במהלך התבגרותו וכמובן את משמעות ההגדרה קהילה, שבשבילי זו ההדדיות ושיתוף פעולה של קבוצת אנשים למען מטרה משותפת. במהלך שירותי הצבאי, כל הדברים הללו באו לידי ביטוי בצורה יותר חזקה. ערך הרעות, שיתוף פעולה לטובת הכלל נגלו לעיני וקיבלו משמעות. לאור זאת, תמיד עניין אותי להיכנס אל לב ליבה של העשייה, לדעת את הסיבות לקבלת ההחלטות ולנסות לחולל שינוי. כידוע, הדרך הכי טובה לחולל שינוי היא להיכנס אל לב הסערה ומשם להפוך את הקערה על פיה. בעקבות הדברים לעיל, בחרתי ללמוד מדעי המדינה כחוג שני, מכאן נפלה בפניי ההזדמנות להיכנס לתוכנית ולנסות לתת את חלקי בעשייה הציבורית.

ניתאי קניאל בן 27 תל אביב, שנה שלישית בתואר הדו חוגי של מדעי המדינה ותקשורת.

הצטרפתי לתוכנית בשל כך שלדעתי יש חשיבות רבה בהצערת המגזר הציבורי והפיכתו לנגיש יותר, יעיל יותר ואיכותי יותר ומכך הפחתה ככל שניתן בירוקרטיה שאינה נדרשת.
לדוגמא, במסגרת תפקידי כסטודנט בצוות לקידום עסקאות במרחב עסקי מרכז ברשות מקרקעי ישראל, נחשפתי רבות לממשקים מגוונים עם מעוצות מקומיות, יזמים, אדריכלים, עו"ד ואזרחים ונוכחותי לגלות שניתן להשפיע גם לו במקצת על הורדת חסמים ובירוקרטיה שלא נדרשת במידה ומנמקים ועמודים על שלך.
מקווה לקבל מהתוכנית עוד כלים בהקשר ולהתחבר ולחשוב על איך ניתן להקפיץ את המגזר הציבורי בכמה רמות לטובת אזרחי ישראל.

עדן בן חמו, בת 24 , נתניה, שנה ג', מדעי המדינה ומזרח תיכון.

עליתי לארץ יחד עם משפחתי בגיל עשר, גדלתי על ערכים של ציונות ואהבת ארץ ישראל ומגיל קטן ידעתי שאעסוק בעבודה ציבורית בשירות המדינה. תחושה זו התגברה כאשר למדתי לבגרות בהיסטוריה וגיליתי כמה הדורות שקדמו לי חלמו לחזור למולדת וכמה החלוצים שהגיעו הנה עבדו קשה על מנת להקים, לבסס ולהגן על החלום של העם היהודי. הבנתי שאני לא יכולה להישאר אדישה ואני חייבת לתרום את חלקי ולהשאיר חותם בהיסטוריה שלנו. ובכן התגייסתי לצה"ל והמשכתי בשירות קבע, שירתי כפקמ"צית וכקמב"צית בטייסת קרב. לאחר השחרור החלטתי כאמור, ללמוד מדעי המדינה ומזרח תיכון, שילוב שהוביל אותי להיכרות עמוקה עם המדינה והסביבה שלה. השירות בצה"ל מביא איתו המון הזדמנויות לעשות טוב- מפאת חוסר הרגשת סיפוק שהייתי רגילה אליה בזמן השירות, החלטתי בתום השנה הראשונה באוניברסיטה להתנדב למגן דוד אדום במסגרת ההתנדבות עברתי קורס חובשים. אני מאמינה כי התמחות במשרד ממשלתי תעשיר את הידע שלי בפן הפרקטי בנוסף לפן התאורטי שאותו מקבלים באוניברסיטה, שכך אלמד, אצבור ניסיון, ואהיה מוכנה לתת את המירב למדינת ישראל.

עדן בקשי, בת 24, חולון, שנה ג' במדעי המדינה ומזרח תיכון.

https://scontent.fsdv2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/80316285_3066396430252997_3230078426094239744_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=84a396&_nc_ohc=BT_1wDmUmmIAX_bJiNr&_nc_ht=scontent.fsdv2-1.fna&oh=71819a1cf9d4177712b0e471d5bcfd06&oe=5F7B76AE

 

 

 

 

ניתן לומר שאהבתי למקצוע התגבשה בצבא, שירתי במשרד הביטחון בו נחשפתי לסוגיות מעניינות במנהל הציבורי, לנושאים ביטחוניים כאלו ואחרים שגרמו לי לקבל את המציאות בה אנו חיים ואף להבין שהיא לא הולכת להיעלם, שבעיקר ניתן לקחת אותה למקומות אופטימיים יותר, מקום של שיתופי פעולה, הסכמי סחר, יחסים דיפלומטיים וכדומה שיכולו לקדם את המדינה בכלל ואת אזרחיה בפרט.
אני מאמינה ובטוחה שההתמחות במשרדי הממשלה תתרום לניסיון האישי שלי, לחיים האמיתיים שמעבר לחומר הכתוב בהרצאות ותעניק לי התנסות חד פעמית במקומות ותחומים שלא הכרתי לפני ובכך תעשיר את הידע שלי לחיים הלאה.

עזרא לאופר, בן 26, חשמונאים. שנה ב', מדעי המדינה ומנהל מערכות חינוך.

כאשר למדתי במכינה הקדם צבאית, דברי החכם היהודי הלל  "כשאני לעצמי, מה אני?" (מסכת אבות, פרק א') אחזו בי חזק. לאחר שהתגייסתי, אותו רעיון של שליחות ותרומה לכלל הוא שדחף אותי לצאת לקורס קצינים ולשרת במשך ארבע וחצי שנים. רעיון זה המשיך להדהד בי כאשר השתחררתי ונדרשתי לחשוב על תחום עיסוק עתידי ולהחליט מה ללמוד באקדמיה. מערכות הפוליטיקה והחינוך הינן בעלות השפעה עמוקה שנוגעות בכל אחד ואחת מאיתנו ומעצבות אותנו כציבור וכעם. חשתי רצון להבין את  המנגנונים הפנימיים ואת שיטות הפעולה של שתי מערכות אלו על מנת שאוכל לתרום את חלקי בקידומם ובקידום המדינה בכללותה.

תוך כדי לימודי, נחשפתי למערכת המנהל הציבורי ולתרומתה למדינה. הבנתי כי יש גוף שלם של אנשי מקצוע שעובדים יומם ולילה על מנת לקדם את מדינת ישראל ולסייע למנהיגים שלנו לקבל את ההחלטות הנכונות והטובות ביותר. ב"פרקטיקום" אני רואה הזדמנות לחזק את החיבור שבין הלימודים האקדמיים שלי לבין דרכי היישום שלהם. בנוסף, בעיני התוכנית מאפשרת התנסות מעשית איכותית שתחולל הבנה עמוקה יותר של מערכת המנהל הציבורי ואופן פעולתה. אני מצפה לרכוש מהתוכנית הבנה של האתגרים וההזדמנויות שבמרחבם פועלים עובדי המנהל הציבורי וכלים מעשיים בקידום התהליכים המדיניים אותם המנהל מבצע.

רחל אבוג'דיד, בת 22, רמת גן, שנה ג', מדעי המדינה ולימודי מזרח התיכון.

בחרתי ללמוד את תחום הזה כדי לתרום לעם שלי ולהשפיע על עתיד טוב יותר לדורות הבאות. נולדתי וגדלתי בצרפת, שם הכרתי את האנטישמיות בגיל צעיר מאד וראיתי אותה כל יום מתחזקת עד שיום אחד, במהלך הפיגוע האנטישמי בינואר 2015 שחוויתי מקרוב, הבנתי איפה מקומי ומטרתי. מאז ומתמיד מטרתי לחזק את העם היהודי. לכן החלטתי שאני עולה לארץ ואגן על העם שלי. שירתי כלוחמת ביחידת החילוץ וההצלה והיום אני מתנדבת בעמותת "אח גדול" עם חיילים בודדים. בבר-אילן השתתפתי בתוכנית "מודל האו"ם" ועבדתי עם העולים החדשים בתוך דיקן הסטודנטים ובמקומות האלה שוב פגשתי את הגאווה הציונית שמובילה אותי כל חיי. אני מאמינה שכל מעשה קטן בונה את הכוח של מדינת ישראל ויש בי תקווה שהדור שלנו יכול להשפיע לשינוים גדולים.

רעות קליפר שרשבסקי, בת 24, פתח תקווה. שנה ג' תקשורת ומדעי המדינה.

עשייה מגוונת בארץ ובתפוצות הובילה אותי לבחור את לימודי תקשורת ומדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן, במהלך השירות הלאומי שלי שירתי כקומונרית בסניף מרכז-ירושלים בתנועת בני עקיבא. לאחר מכן טסתי לשליחות של שנה בניו יורק, המפגש המגוון עם אנשים, קהילות, עשייה ואתגרים הוביל אותי לבחירת המסלול של תקשורת ומדעי המדינה. התחדד אצלי הרצון להעמיק בנושאים הנוגעים לציבור, וכן לעסוק בתחומים אלה בעתיד. אני מאמינה בעבודה עם אנשים, ובכוחו של האדם לשנות ולייצר מציאות, הצטרפתי לתוכנית הפרקטיקום מתוך מטרה ורצון לצבור ניסיון, להכיר את עולם משרתי הציבור מבפנים וללמוד על האתגרים השונים והפוטנציאל הטמון בו.