שלחו לחבר

מחזור י'-תשפב

אביה קונה, בת 24, גדרה. שנה ב', מדעי המדינה ותקשורת.

תמונה

לאחר שנת שירות במסגרת תנועת הצופים, התגייסתי לגדוד הלוחמה המעורב: ״אריות הירדן״. שם לחמתי ופיקדתי על טירונים וטירוניות. התפקיד היה מספק וממלא. עם שחרורי טסתי למשלחת של הסוכנות היהודית, גרתי ועבדתי במחנה קיץ 3 חודשים בברקלי, קליפורניה. המשכתי בריכוז שבט הצופים בגדרה (השבט בו גדלתי), טיילתי בעולם וחזרתי ללימודים ולעשייה. אני עובדת, לומדת, ונהנית מהתקופה המיוחדת הזו בחיים.
בעיניי, כדי לשנות צריך לרצות. לקום בבוקר עם אמונה מלאה בעצמך ובדרך, תוך כדי למידה מתמדת שמדייקת אותנו לתוך מה שהוא הייעוד עבורנו. אני מאמינה ביכולת לשנות, להפוך את המקומות בהם אנחנו נפגשים יום יום למקום טוב יותר, ומוכנה לקחת חלק מהותי בשינוי שאני מעוניינת לראות בעולם.

 

אופיר קיסרי, בן 25, תל אביב. שנה ב', מדעי המדינה מגמת מדיניות ציבורית.

תמונה

נולדתי וגדלתי בהרצלייה, היום גר בתל אביב. לאחר שירותי הצבאי עברתי להתגורר בלונדון ועבדתי בחברה ביטחונית ישראלית. שמה, נחשפתי לעולם הביטחון והחוץ כאחד. כתוצאה מכך, הבנתי שאלה הם התחומים המעניינים אותי, המעניקים לי סיפוק הן בשל העבודה הדינמית החשובה והן בזכות התרומה למדינה. אני סבור שיש לתת מקום רחב יותר לסטודנטים במוסדות והמגזרים הציבוריים בכלל ובתהליכים האופרטיביים בפרט. שאיפותיי לעתיד הקרוב, הוא לסיים על הצד הטוב ביותר את תוכנית המצטיינים עם תרומה משמעותית למשרד אליו אשתבץ ובעתיד הרחוק להיות מוביל של ארגון, המשפיע על תהליכי קבלת החלטות והמדיניות האסטרטגית של מדינת ישראל.

 

אורית ביתן, בת 23, בת-ים. שנה ב', מדעי המדינה ולימודי מזרח תיכון.

תמונה

למדתי במסגרות ממלכתיות-דתיות בבית הספר היסודי ובתיכון. במהלך התיכון התנדבתי בארגון מגן דוד אדום, שם גם שירתי כחובשת מלווה במסגרת שירות לאומי. תקופתי בשירות הלאומי הייתה נפלאה ומלאת עשייה. החלטתי להגיש מועמדות לתוכנית כיוון שרציתי ללמוד בצורה פרקטית את לימודיי העיוניים של התואר ולהשתלב בעולם השירות הציבורי. בעתיד אני רואה את עצמי ממשיכה לתואר שני שלאחריו הייתי רוצה להשתלב במשרד ממשלתי ולהיות שותפה לשינויים חשובים. משפט שמאוד מחזק אותי: "קשה זה תמיד טוב. זה מחייב מחשבה, קביעת סדרי עדיפויות, זה מוציא כוחות שלא חלמת שיש בך" (דרור וינברג ז"ל).

 

דוד קוריצ'אר, בן 25, ראשון לציון. שנה ג', מדעי המדינה ותקשורת.

תמונה

לאחר שירותי הצבאי, זכיתי לצאת למספר שליחויות עם זיקה ציונית בקהילות יהודיות ברחבי העולם.
נפלה בחלקי ההזדמנות לראות את האהדה לצד הביקורת על מדינת ישראל, המחשבה שבה יום אחד אוכל להשפיע ולעצב את דמותה של מדינתי גרמה לי לבחור במסלול לימודי מדעי מדינה ותקשורת.
ביקשתי להשתתף בתוכנית בכדי להעשיר ולהעמיק את הידע המעשי במקביל ללמידה האקדמית,
מתוך אמונה שהתמדה תוביל להצלחה בהמשך.

 

דן רוזן, בן 26, תל אביב. שנה ב' במדעי המדינה וחינוך דרך תוכנית "נחשונים".

תמונה

גדלתי באבן יהודה אך כיום מתגורר בתל אביב. הייתי שנה במכינה במעיין ברוך וכחצי שנה מדריך בסוכנות בניו יורק, התגייסתי לצנחנים וזכיתי לפתוח פלוגה מיוחדת בכפיר, סך הכל 5 שנים בצבא, משם טסתי לטיול למזרח וניוזילנד שממש אבל ממש סידר לי את החיים.
במסגרת תוכנית נחשונים אנחנו  כ20 סטודנטים שעושים ב4 שנים תואר ראשון + שני במנהל מערכות חינוך ותעודת הוראה. מתום הלימודים אנחנו מתחייבים למשרד החינוך ל4 שנות הוראה.
התוכנית מיועדת לאנשים שחולמים להיות מורים ומנהלי בתי ספר בעתיד. אני הגעתי לתוכנית אחרי תפקיד כמ"פ בחיל החינוך והחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיי.
אני אוהב מאוד לטייל ולצלול, מתעניין בתורת הזן ובאומניות יפן, מצייר מידי פעם קליגרפיה.  
אני חולם יום אחד להסתכל על חיי לאחור ללא חרטות ושעשיתי את מה שבאמת רציתי לעשות, ולהיות הכי דן שאני יכול להיות.
ואני מאמין שכשאדם הצליח למצוא את מה שהוא אוהב לעשות ובו בזמן את מה שהוא טוב בו- הוא ניצח את המשחק.

 

חגי ברק, בן 25, פתח תקווה. שנה ב', כלכלה ומדעי המדינה.

תמונה

גדלתי בפתח תקווה, ולמדתי בישיבה התיכונית למרחב. לאחר מכן למדתי בישיבת הגולן, והתגייסתי לחיל השריון- כחלק מתכנית ההסדר. במקביל ללימודיי בישיבה השתתפתי בתכנית הסייבר הלאומית "מגשימים". בהמשך לקחתי חלק בתכנית "קו התפר", וכן השתתפתי בקורס ההכשרה לייעוץ פרלמנטרי "פוליטיקלי קורקט", שניהם מטעם פורום קהלת. אני מאמין גדול במדינה שלנו, ודווקא משום כך אני חושב שראוי תמיד לראות מה אפשר לתקן ולשפר בה, מתוך אכפתיות ואופטימיות גדולה לעתידנו. הצטרפתי לתכנית פרקטיקום משום שלדעתי זוהי הזדמנות מדהימה לשלב לימוד תיאורטי יחד עם הכשרה מעשית, ואני מקווה שאצליח לתרום ולפעול למען החברה כחלק מהתכנית.

 

חן סבן, בת 25, גן יבנה. שנה ג' בתואר מדעי המדינה ומזרח תיכון.

תמונה

אני בשנה ג' ללימודי מדעי המדינה ומזרח תיכון, והמסלול שבחרתי בעיניי מאוד מרחיב אופקים, מפתח ומוביל לחשיבה מחוץ לקופסא. החלטתי לבחור במסלול זה מכיוון שתמיד היו לי שאיפות לתרום למדינה בדרך כזו או אחרת, והתואר הנ"ל מאפשר לי לבחור כיוונים נרחבים ושונים כפי שארצה, בין אם זה לכיוון הפוליטיקה והשירות הציבורי ובין אם זה לכיוון מוסדות הביטחון. כבר בשירותי בצבא אשר שירתתי בתפקיד מבצעי בפיקוד דרום הרגשתי את הצורך בשליחות ותרומה למדינה, וכיום אני עובדת מזה 5 שנים בתעשייה האווירית. לכן אני מאמינה שעם אהבה ורצון אמיתי להשפיע ולהיות חלק משירות המדינה אפשר להגיע לכל מקום אפשרי. אני רואה בתוכנית הפרקטיקום קפיצת מדרגה לשילוב בתחום התעסוקה, לצבירת ניסיון, חוויות ואף להתפתחות מקצועית ומנטלית.

 

יובל שגיא, בן 26, קריית אונו. שנה ב', מדעי המדינה ותקשורת.

תמונה

נולדתי וגדלתי בפתח תקווה וכיום גר בקרית אונו. מילדותי ועד התיכון עסקתי רבות בכדורסל מקצועי ואף שיחקתי בליגות הבכירות לגילאי נוער. במהלך התיכון התחלתי לעסוק בצילום וכחלק ממגמת קולנוע אף זכיתי בפרס ''הצילום הטוב ביותר'' לסרטי נוער בפסטיבל ירושלים. בשירות הצבאי שירתי כקצין במגוון תפקידים במספר יחידות מבצעיות בחיל האוויר, תקופה ממנה מאוד נהניתי והתפתחתי. לאחר השירות הצבאי יצאתי לשליחות מטעם הסוכנות היהודית למחנה קיץ יהודי בניו המפשייר ארה"ב בה עסקתי כצלם, מדריך חברתי ואף ראש שכבת גיל, תפקידים אותם ביצעתי במהלך כל קיץ לאורך 3 שנים רצופות.

מאמין כי על האדם לקחת חלק פעיל ואכפתי בחברה בה הוא חי במטרה ליצור חיים טובים יותר לקהילה ולכלל אזרחי המדינה.

 

ליליה זאיצ'נקו, בת 23, בת-ים. שנה ג', מדעי המדינה ולימודי מזרח תיכון.

תמונה

לאחר סיום שירותי הצבאי, עבדתי במשך שנתיים בתור דיילת אוויר בחברת "אל על". החשיפה למדינות ותרבויות שונות, תוך מפגש עם מגוון אנושי רחב הביאה אותי להתעניין בתחום היחסים הבין-לאומיים בכלל ובדיפלומטיה בפרט.
התוכנית מהווה עבורי אפשרות לצבירת ניסיון ו"טבילת אש" בתחום השירות הציבורי, בו אני שואפת לעסוק בעתיד. 

 

מאיה בראון, בת 24, רמת גן. שנה ב', מדעי המדינה ומנהל מערכות חינוך ומנהיגות.

תמונה

נולדתי וגדלתי בקריית מוצקין והיום אני גרה ברמת-גן. מילדותי עד שנות התיכון שיחקתי כדורסל והגעתי עד טרום נבחרת ישראל. מכיתה ה' הייתי חניכה בתנועת הצופים עד סיום כיתה י"ב. לאחר מכן יצאתי לשנת שירות מטעם התנועה, שעסקה בהקמת שבט חדש בפתח תקווה והתנדבות במסגרות חינוכיות שונות כתרומה לקהילה. בשירות הצבאי שירתי ביחידה מודיעינית ומסווגת, שירות מאוד מעניין שתרם לי רבות. לאחר השירות הצבאי, עבדתי כמרכזת שבט בתנועת הצופים, ולמעשה הייתי אחראית לניהול החינוכי והלוגיסטי של מאות חניכים בשבט אותו ריכזתי. החלטתי ללמוד את החוגים אותם אני לומדת, מתוך תחושת רצון ושליחות לעבוד עבור הציבור הרחב במגזר הציבורי, ואני מאמנה שאוכל לתרום רבות בתחומים בהם אפעל.

 

סער ניסני, בן 25, רעננה. שנה ג', מדעי המדינה ולימודי מזרח תיכון.

תמונה

למדתי בתיכון אוסטרובסקי במגמת מזרחנות וסיימתי את התיכון בהצטיינות. בצבא שרתתי כמש"ק תיאום וקישור במתפ"ש (תיאום פעולות הממשלה בשטחים). לאחר השחרור עבדתי ברשת "באג" עד הלימודים. כרגע אני משלב את הלימודים באוניברסיטה עם עבודה בפקולטה למדעי היהדות. את מסלול הלימודים שלי בחרתי כיוון שדמותה ותדמיתה של ישראל בעולם, ובאיזורנו בפרט, מעניינת וחשובה לי מאוד.  דרך לימודי המזרח התיכון ומדעי המדינה אני חושב שאוכל להבין טוב יותר את הנושאים הנ"ל. אני מקווה ללמוד איך הדברים עובדים בתוך משרדי הממשלה ומאמין שבעזרת הסמינריון אוכל להיחשף לצד הפרקטי של הלימודים ולהשפיע במידת האפשר.

 

ספיר סויסה, בת 25, בת ים. שנה ב', מדעי המדינה ותקשורת.

תמונה

את השירות הצבאי שלי העברתי כמש"קית ת"ש באוגדת איו"ש, ולאחר מכן חתמתי קבע בתפקיד על תקן קצינת ת"ש בחיל האוויר לתקופה של שנה. תקופת השירות הצבאי שלי הייתה משמעותית מאוד עבורי ועיצבה את האופי שלי כיום. במהלך השירות הצבאי שלי נחשפתי למגוון אוכלוסיות ולקשיים הרבים שלהן. המשכתי אל שנה נוספת כי הצורך להמשיך ולתרום בערה בי, אך הבנתי שבמסגרת השירות הצבאי שלי יש לי את היכולת לתת סיוע, אך אין לי את היכולת לשנות. לכן, אל תוכנית הפרקטיקום אני מגיעה מתוך תחושת שליחות. אני שואפת לעבוד במגזר הציבורי הן מתוך אהבה רבה למדינה והרצון לתרום לה והן מתוך רצון לשנות והאמונה שאני יכולה לשנות ולתרום.  

 

שירה ברכה אטיאס, בת 21, קריית מלאכי. שנה ב', היסטוריה כללית ומדעי המדינה.

תמונה

למדתי באולפנת אבן שמואל. בשנות התיכון ולאחריו התעניינתי בעיקר בתחומי החינוך- הייתי קומונרית שנתיים, עבדתי בחונכות עם תלמידים נושרים ומתקשים, העברתי הדרכות במוזיאונים וסמינריוני הדרכה. בשנת השירות השנייה התחלתי להתעניין בתיאוריות פוליטיות ובחברה האזרחית, מה שהוביל אותי לתואר במדעי המדינה.
בשנה הראשונה ללימודים לקחתי חלק בארגון חדש של סטודנטים דתיים מרחבי ארץ בשם "יוזמה אזרחית" שנועד להעלות מודעות לתהליכים החשובים שמתרחשים בכנסת ולהגביר את השותפות האזרחית בהם.

אני מאמינה בחשיבות המעורבות שלנו כאזרחים בפוליטיקה ומקווה להמשיך ולקחת חלק פעיל בחברה אזרחית יוזמת ומשפיעה.

 

שירן מתן , בת 21, גבעת שמואל. שנה ב', מדעי המדינה ותקשורת.

תמונה

למדתי באולפנת אמ"ית בגבעת שמואל. לאחר האולפנה עשיתי שירות לאומי במשך שנתיים בתחום ההדרכה במוזיאונים בירושלים. שנה ראשונה בגבעת התחמושת ומוזיאון אמנות יהדות איטליה ושנה שניה בקרן למורשת הכותל המערבי. אלו היו שנתיים משמעותיות של עשייה והעברת המורשת לחברה הישראלית על כל גווניה. תחושה של שליחות והעמקת הזיקה לארץ ולשורשיה ההיסטוריים של המדינה. עם תום השירות החלטתי ללמוד מדעי המדינה ותקשורת בבר אילן, ובשנה א למדתי לעומק את יסודות המדינה ונחשפתי למציאות הפוליטית והתקשורתית בישראל. אני מאמינה שלכל אחד יש כישורים שרכש במהלך דרכו והם מאירים לו את ייעודו. אני שואפת עם הכלים שקיבלתי ואקבל בהמשך לימודי לתת מענה על סוגיות שעולות על סדר היום הציבורי ולשפר ארגונים בהם אני עתידה לקחת חלק.

 

שקד כהן, בת 22, ראשון לציון. שנה ב', מדעי המדינה ותקשורת.

תמונה

כבר כתלמידת תיכון נושא מדע המדינה עניין וסיקרן אותי, למדתי במגמה על ארצית ליחסיים בינלאומיים ומדעי המדינה בשילוב 5 יחידות ערבית. ידעתי מגיל צעיר שזה הכיוון והיעד הן ללימודי הגבוהים והן לתעסוקה בעתיד, הרצון שלי להשפיע ולעצב את המדינה בה אני חייה ולא רק להיות צופה מן הצד.  כנערה הייתי חניכה ומדריכה בנוער העובד והלומד ולקראת הגיוס הצטרפתי לאחריי מנהיגות לצה"ל. בנוסף, השתתפתי בתכונית דיפלומטים צעירים ונבחרתי מתוכם לייצג ולעשות הסברה ישראלית לנוער בחו"ל. בצבא התגייסתי לחיל משאבי האנוש ושירתי בגדוד רותם של גבעתי, במרכז של תותחנים בצאלים, והמשכתי לקבע כנגדת משאבי אנוש ביחידת 9900 של המודיעין. לאחר השחרור עבדתי כמזכירה משפטית במשרד עורכי דין.
אני מאמינה שהמפתח להצלחה בכל דבר הוא גישה נכונה ויחסי אנוש, אם עובדים מספיק קשה ומאמינים בעצמנו גם השמיים הם לא הגבול. ולכן כל פעם אני מציבה לעצמי מטרות וידעים חדשים לכבוש והפעם הייתה זו תוכנית המצטיינים והפרקטיקום של מדעי המדינה, שכבוד הוא לי לקחת בה חלק.
מוטו שהולך איתי: "לשחות עם הזרם זה קל, לשחות נגד הזרם זה כבר דורש אומץ, אבל לייצור זרם משלך ולגורם לאחרים לשחות בו יחד איתך, זה כבר האתגר האמיתי!" תמצאו את הזרם שלכם, תנהיגו בחכמה, ותראו איך אט אט כולם זורמים בו יחד איתכם.

 

תומר חוז'בסקי, בן 26, פרדסיה. שנה ג', מדעי המדינה מורחב.

תמונה

בחרתי ללמוד מדעי המדינה כי הנושא עצמו מעניין אותי וזה תחום שאליו הייתי רוצה להתקדם ולהתפתח. המצב שלנו במדינה, במיוחד בשנים הארונות הראה לי כמה חשוב הנושא עצמו וכמה הוא פרקטי לחיים. 
בחרתי בתוכנית כי רציתי מקום רציני שאוכל ללמוד ממרצים מקצועיים ובעלי ניסיון. השאיפה היא להתמקצע בתחום ולהיכנס לתוכו על מנת להשפיע על המצב הקיים במדינה.
 

תאריך עדכון אחרון : 31/08/2021