משלחת חילופי סטודנטים- הביקור של המשלחת הישראלית בגרמניה

כמה מילים על החוויה מפי משתתפי המשלחת הישראלית:

במסגרת החלק השני של הפרויקט: "Living Diversity" נסענו ב17.6 לפגוש את הקבוצה הגרמנית בקלן, העיר הרביעית בגודלה בגרמניה. נחתנו בפרנקפורט ומשם המשכנו ברכבת מהירה לקלן. שהגענו התרשמנו מאוד מהעיר הירוקה שכוללת המון פארקים, נהר גדול והרבה רוכבים על אופניים. שמחנו לפגוש שוב את הגרמנים שהרגישו לנו כמו חברים ותיקים ולהתחיל את המסע הזה. התחלנו את השבוע בביקור ב"Cem house" המקום הקדוש לדת ההלוית אליה חברי הקבוצה הגרמנית שייכים. הם הסבירו לנו את עיקרי האמונה שלהם, ניגנו ושרו לנו בכלי יחודיי משלהם והיה מאוד מעניין. בנוסף ביקרנו במרכז תרבותי למהגרים בקלן שם הסבירו לנו על תכניות מיוחדות למהגרים בעיר וההתמודדות עם תופעה זו. למחרת, הכרנו את ההיסטוריה של העיר ביחס לשואה ומלחמת העולם ה2. השתתפנו בסיור סביב פרויקט מיוחד שנקרא: "Stumbling Stones" במסגרתו ליד כל בית שגרו בו יהודים שעזבו/נרצחו בשואה יש אבנים בולטות זהובות על המדרכה שמציגות את השם שלהם , תאריך לידה ועזיבה כך שהם לא ישכחו.  ביקרנו במוזיאון שבעבר היה כלא של הגסטפו והיה מעניין מאוד וגם קשה לשמוע על הדברים הנוראים שהתרחשו במקום הזה. בחמישי, שמענו הרצאה מעניינת על היסטוריית ההגירה בגרמניה וביקרנו במוזיאון פחם בבוכום שהוא בעל חשיבות רבה למהגרי עבודה שהגיעו לגרמניה ועסקו בכך. לקבוצה הגרמנית היה חשוב שנראה את המוזיאון מאחר וכדור שני או שלישי למהגרי עבודה מטורקיה זה חלק מההיסטוריה שלהם. בשישי ביקרנו במקומות הקדושים בעיר לכל הדתות- מסגד טורקי, הקתדרלה המפורסמת ובית הכנסת. התקבלנו בברכה בקהילה היהודית ועשינו איתם קידוש וסעודת שבת בבית כנסת בשיתוף הקבוצה הגרמנית שנחשפה לכך לראשונה. לסיכום, היה פרויקט חשוב ומשמעותי שלא נשכח לעולם. למדנו המון דברים חדשים והכרנו חברים איתם נשמור על קשר גם מרחוק.