הכירו את משתתפי תשפ"ד

הכירו את משתתפי תשפ"ד

אביב אלקיס, קריית אונו, מדעי המדינה ומזרח תיכון

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אני מתחיל את השנה השלישית שלי בלימודי מדעי המדינה ומזרח תיכון, התחלתי את התואר בסמוך לשחרורי כלוחם בחטיבת הצנחנים. אני מאמין שהיכולת ללמוד ולהכיר לעומק סוגיות משמעותיות בחיי היום יום שלנו היא מצרך חשוב במציאות הישראלית. השירות הצבאי וההתעניינות בחברה הישראלית, הם אלו המובילים אותי לבחירה ולרצון להעמיק בתחום זה ומחזקים את המוטיבציה שלי ללמוד על כך עוד. 

 

דניאל רוזין, עפולה, מדעי המדינה ותקשורת

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בשנה האחרונה עברתי לגור בפתח תקווה עם תחילת הלימודים באוניברסיטה. במהלך התיכון לקחתי חלק במספר תוכניות מצוינות ומנהיגות שתרמו לי המון וסייעו לי בפיתוח כישורים שונים כגון דיבייט, עמידה מול קהל ועוד. שירתי בח"א כ-5 שנים, את שירות החובה העברתי כאחראי הכשרות של חיילי החובה במפקדת רמת דוד ולאחר מכן המשכתי ל2 תפקידי קבע בבסיס: נגד משאבי אנוש בטייסת קרב וקצין הדרכה בטייסת קרב. כיום סטודנט לתואר ראשון בתקשורת ובמדעי המדינה מתוך חיבור ורצון ללמוד ולהתפתח בתחום האקטואליה, ההסברה ומדיניות ציבורית. בשנה האחרונה התחלתי לעבוד בלשכת נשיא האוניברסיטה בתור רכז מלגות נשיא, במהלך תפקידי זכיתי לסייע לסטודנטים ודוקטורנטים רבים בנושאים שונים. אני שואף, באמצעות התכנית, לעשות את צעדיי הראשונים ולהשתלב במגזר הציבורי מתוך שאיפה ואמונה ביכולת שלי לתרום ולשנות עבור המדינה ואזרחיה. אני מאמין שעם עבודה קשה והתמדה - הכל אפשרי. רק צריך לרצות את זה מספיק ולעשות את זה מהמניע הנכון.

 

הדר אסייג, חולון, מדעי המדינה וקרימינולוגיה + תעודת הוראה

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במהלך השירות הצבאי שלי שירתי שירות מלא כלוחמת במשמר הגבול, לאחר השחרור עבדתי כמזכירה רפואית. מאז ומתמיד התעניינתי בפוליטיקה, בתפקידים ציבוריים ובמוקדי קבלת ההחלטות. בעיניי לימודים, יושרה ועבודה קשה הם הדברים הבסיסיים להצלחה.  הרצון להשתלב בעשייה הציבורית יחד עם החוזקות והיכולות שלי להתנהל מול הציבור היו קיימים בי מאז ומתמיד. השאיפה שלי היא להתקדם במגזר הציבורי- פוליטי, להשפיע ולפעול למען המולדת מתוך תחושת שליחות תוך חינוך של דור העתיד. לכן, אני שואפת לקחת חלק ולתרום מעצמי בעשייה הציבורית והחברתית תוך שאפעל לאור הערכים בהם אני מאמינה לקידום החברה הישראלית ואזרחיה.

 

הללי ברדן, רעננה, מדעי המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גדלתי והתחנכתי ברעננה, בוגרת תנועת הנוער "בני עקיבא", במקביל, התנדבתי בספריה העירונית.  למדתי בתיכון אמית רננים בעיר, חונכתי לעזרה לזולת, סובלנות וסבלנות כלפי האחר, אהבת ה' ותרומה למדינה. בתום לימודיי, זכיתי לשרת את המדינה במסגרת שירות לאומי, למשך שנתיים במשרד הביטחון, בתפקיד מאתגר אשר תרם רבות לביטחון המדינה ולביטחוני האישי. תפקידי זה אפשר לי ליזום ולהשפיע, הרגשתי שליחות אמיתית, הכרתי אנשים מדהימים, קשרתי קשרי חברות רבים ב"ה. בעקבות שירותי המועיל והמוערך, נבחרתי למצטיינת האגף לסיכום בחרתי להשתתף בתוכנית זו, כדי להמשיך ולרכוש ידע וניסיון במגזר הציבורי, מתוך אמונה שאביא בעזרת השם, את יכולותיי, כישוריי ודבקותי במטרה לעשות טוב ויהיה טוב, מאחלת שיתקיים בכולנו כמאמר הפסוק: "וכל העמלים עם הציבור יהיו עמלים עמהם לשם שמיים.." (אבות ב, ב)

 

טהר ברדה, הרצליה, מדעי המדינה ותקשורת

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

סיימתי שנה שעברה סמינר ובחרתי מייד להמשיך בתואר במדעי המדינה ותקשורת. תחומי הפוליטיקה ועזרה לציבור ומנגד תחומי התקשורת והדיגיטל ריתקו אותי מאז ומתמיד מתוך אמונה כי אנו כאזרחים יכולים ליצור חברה מאוחדת וטובה יותר. עזרה לציבור זו דרך שהוריי חינכו אותי על פיה מאז ומתמיד. לכן כבר בהיותי בסמינר, התנדבתי בארגון "עזר מציון" ובחלוקת מוצרי מזון ומציאת מקומות אירוח בחגים למשפחות נזקקות בהרצליה. תוכנית הפרקטיקום היא הזדמנות מדהימה בשבילי לרכוש ידע, ניסיון וכלים רבים על המדיניות הציבורית ועבודה בשטח ובעזרת השם גם להצליח להשתלב בתחומים אלו בעתיד. 

 

נדב עשוש, קריית אונו, מדעי המדינה ותקשורת

תמונה

 

 

 

 

 

 

טרם הגיוס לצה״ל, התנדבתי במסגרת שנת שירות בעמותת עמיחי, הפועלת למען אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית לאורך כל חייהם. התחלתי את שירותי הצבאי כלוחם בחטיבת החילוץ של פיקוד העורף, ובנוסף סיימתי קורס חובשים קרביים. במהלך השירות יצאתי לקורס קצינים בתפקיד קצין ארגון רפואה (קא"ר). שירתי בקבע במשך שנה ושישה חודשים בתפקיד קא"ר בחטיבה מרחבית "יואב" ובתפקיד קצין הדרכה בבסיס אימונים של פיקוד דרום. בחרתי במסלול דו-חוגי זה לאור חשיבותם של תחומים אלו בחיי היום יום שלנו ולנוכח הרלוונטיות שלהם בעידן המודרני ובעידן "הניו מדיה". אני מאמין שבעזרת נקודות המפגש של חוגים אלו, אוכל לעצב ביעילות את מסלול המאמצים העתידיים שלי. השילוב בין החוויות המגוונות, מההתנדבות בעמיחי ועד למגוון התפקידים בצה"ל, חיזק את הרצון שלי להוביל לשינוי משמעותי ולהשפיע.

 

רז מאירמן, גני תקווה, מדעי המדינה

תמונה

 

 

 

 

 

 

שירתי שירות קרבי בחיל הים על גבול רצועת עזה במסגרת ישיבת ההסדר בשילה. לאחר סיום לימודי בישיבה הקמתי בית ועבדתי במכירות. את התואר במדעי המדינה התחלתי לפני שנתיים מתוך כוונה ורצון להשתלב בשדה הפוליטי לאחר עשור של התנדבות במסגרות פוליטיות שונות. לתכנית המצטיינים אני מגיע מתוך רצון להכיר את השדה הציבורי מקרוב. האני מאמין שלי: הפסוק מהתפילה "כל מי שעוסקים בצרכי ציבור באמונה הקב"ה ישלם שכרם" (יש לזה גם מנגינה יפה של פרחי מיאמי).

 

רעות אברהם כהן, עפולה, מדעי המדינה

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

גדלתי בעיר עפולה והתחנכתי בכפר הנוער "ויצו ניר העמק", לאחר לימודיי התגייסתי לצבא ויצאתי לקורס קצינים. תקופת ההתבגרות בכפר הנוער והשירות הצבאי שלי היו אבני דרך מרכזיים בפיתוח האישי שלי. נרשמתי ללימודי מדעי המדינה מתוך התעניינות, סקרנות לתחום ורצון לפיתוח אישי.

 

עומר זרבל, תל אביב, מדעי המדינה ותקשורת

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

גדלתי במושב בלפוריה שבעמק יזרעאל, והיום אני גר עם בת הזוג שלי בתל אביב. אני סטודנט במסלול הדו חוגי של מדעי המדינה ותקשורת ואני עומד להתחיל את השנה השנייה באוקטובר הקרוב. בצבא הייתי לוחם, מפקד טנק ורב סמל פלוגתי בחיל השריון. אחרי השחרור עבדתי כמנהל משמרת במפעל, שמייצר אריזות חקלאיות מפלסטיק, במשמר העמק. כיום אני עובד כנציג בכיר בשירות הלקוחות של "וולט". לפני הכל אני אדם אוהב אנשים, חיובי שמניע למטרה ומייצר אווירה מאפשרת ושמחה בכל מקום אליו אני מגיע. אני מאוד חברותי, סקרן, אופטימי ואוהב לעבוד בצוות. טיילתי הרבה בעולם, ספגתי מתרבויות שונות ואימצתי גישות שמעודדות אופטימיות ופתיחות.

 

הכירו את משתתפי תשפ"ג

 

דונה ענבר - 25, גבעתיים, שנה ג' מדעי המדינה מורחב

תמונה

 

 

 

 

 

 

בשנות התיכון למדתי בבית הספר לאמנויות תלמה ילין. בצבא שירתי בחיל המודיעין במשך שנתיים בתפקיד מחקרי רגיש, ועם השחרור התחלתי לעבוד בחברת הביטוח "הפניקס" בתפקיד מיישבת תביעות, שם אני נמצאת גם היום. בשתי המסגרות האחרונות מילאתי תפקידים בעלי אחריות רבה, תוך דרישה לחשיבה עצמאית וליוזמה, קבלת החלטות בלחץ של זמן, ניהול תיקים בשפות שונות, וקשר שוטף עם מחלקות מקבילות ולקוחות חיצוניים.

הפריחה בתפקידים אלה והאחריות שניתנה לי מעודדת אותי להמשיך ולחפש הזדמנויות דומות – עבודה במרחב שיאפשר יוזמה אישית, בתפקידים בעלי משמעות והשפעה במרחב העבודה. כולי תקווה להגיע למרחבי השפעה אמיתיים, בעשיה ציבורית או חברתית – כהמשך ללימודיי באוניברסיטה.

 

דין שטיינבך - 26, רמת השרון, שנה ב' מדעי המדינה והמזרח התיכון

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נולדתי, גדלתי ולמדתי ברמת השרון, זו תהיה השנה השנייה שלי בלימודי מדעי המדינה והמזרח התיכון. שירתתי שירות מלא כלוחם, גם כיום אני משרת פעיל במילואים. לאחר השחרור עבדתי בעבודות אבטחה ממלכתיות ולאחר מכן התחלתי את לימודיי בבר אילן. את לימודי התחלתי מתוך התעניינות וסקרנות לנושא במטרה לשלב את הלימודים התיאורטיים עם פרקטיקה מה שהביא אותי להירשם לתכנית. בזמני הפנוי אני עוסק במוזיקה, אני מנגן בגיטרה ואף מקליט אלבום עם להקתי ומופיע.

 

עדי וקשי - 24, הוד השרון, שנה ב׳ מדעי המדינה ותקשורת 

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בצבא שירתי כמאבחנת מדעי ההתנהגות באגף המודיעין ועסקתי במיוני קצונה בכירה באמ"ן. לאחר השחרור עבדתי כמזכירה משפטית במשרד עו"ד לדיני משפחה ולאחר מכן כאחראית שירות לקוחות באדיקט. בכלל המסגרות והתפקידים שביצעתי בחיי הבוגרים עסקתי באנשים ועם אנשים, מתוך רצון ללמוד, להיחשף, לשנות ולעזור. כעת אני מתחילה את שנת הלימודים השנייה באוניברסיטת בר-אילן במחלקה למדעי המדינה ובבית הספר לתקשורת, במטרה להשתלב במגזר הציבורי מתוך שאיפה ואמונה ביכולת שלי לתרום ולשנות עבור המדינה ואזרחיה. אחד הערכים החשובים עבורי הוא הערכת וקבלת כל אדם באשר הוא אדם, ואני מאמינה שזו הדרך לפתור ולשנות דברים בצורה הטובה ביותר שתיטיב את כל הצדדים.

 

ליאם שאדסירט – 21, ראשון לציון, שנה ג' מדעי המדינה ומזרח תיכון

תמונה

 

 

 

 

 

 

בוגר תיכון הגימנסיה הריאלית מקיף א'-ראשון לציון במגמת מזרחנות ובמגמת סוציולוגיה ופסיכולוגיה וערבית, תלמיד מצטיין 3 פעמים ברציפות. בין השנים 2017-2018 לקחתי חלק בפרויקט דיפלומטים צעירים במרכז הצעירים תדר בראשל"צ, חבר בוועדת נוער וצעירים בעיריית ראשון לציון. החלטתי לקחת בתכנית פרקטיקום המצטיינים משום שאני רוצה להביא וליצור שינוי בכל הקשור לתחום המדיניות הציבורית במדינת ישראל. מאז שאני זוכר את עצמי, תמיד התעניינתי בפוליטיקה הישראלית, תמיד רציתי לעזור לציבור, תמיד הסתקרנתי ורציתי ללמוד איך מגיעים למוקדי קבלת ההחלטות?,  אילו כלים ניתן לקבל בכדי ליישם מדיניות ולהביא לשינויי בכל מיני תחומים שנוגעים לחיים של כולנו ובמיוחד לדור שלי- הדור הצעיר ולאותם אנשים בעלי צרכים מיוחדים ולאנשים החלשים בחברה הישראלית שאין להם את היכולת להתמודד מול הבירוקרטיה והמערכת הציבורית בישראל ואין להם ואת הקול להשמיע את זעקתם.

 

הודיה ברוש - 22, יקיר, שנה ב' מדעי המדינה מורחב

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

גדלתי ביישוב יקיר שבשומרון, הדרכתי שנתיים בתנועת בני עקיבא והתנדבתי כמע"רית במד"א. בתיכון סיימתי מגמת פיזיקה בנוסף למתמטיקה ואנגלית ברמת 5 יחידות. בשירותי הצבאי בחרתי לשרת במטה יחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים. במסגרתו עסקתי במחקר קשרי החוץ של מדינת ישראל ביחס לנושא הפלסטיני ולאחר מכן נבחרתי לתפקיד קצונה כעוזרת ראש המחלקה האזרחית (שעוסקת בעולם הישראלי-פלסטיני מבחינה כלכלית, בינלאומית וכן באסטרטגיה והסדרה), כאחראית על הפן הניהולי של פעילותה ועל הקשרים הפנים וחוץ צבאיים של המחלקה.

אני מאמינה במדינת ישראל מתקדמת בתוך הכפר הגלובלי באמצעות חיזוק ויצירת קשרים, תוך אי התפשרות על בטחונה ועל ערכיה כמדינה יהודית ודמוקרטית.

בעיניי - שאיפה, עבודה קשה, יושרה ודרך ארץ הם אבני הבניין והבסיס לקידום הדברים שחשובים לי ושבהם אני מאמינה.

 

טל תורג'מן - 26, תל אביב, שנה ב' מדעי המדינה מורחב

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

שירתי באגף התקשוב ביחידה מבצעית ומערכתית, העוסקת במתן תקשורת ע"י מגוון רחב של סוגים ואמצעים שונים לכלל גופי צה"ל. במסגרת שירותי הצבאי למדתי והתפתחתי רבות מבחינה אישית ומקצועית ועל כן התקדמתי לתפקידים שונים הן בסדיר והן בקבע. את תפקידי האחרון גם במילואים, אני משרתת כקמב"צית היחידה. לאחר תום השירות החלטתי לקחת קצת פסק זמן ולחשוב מה טוב ונכון עבורי, והיכן אני רואה את עצמי בעתיד הקרוב רחוק.  כיום אני עובדת במשרת סטודנט במשרד החקלאות ביחידת ההדרכה ופיתוח למידה ארגונית בשילוב הלימודים. אני מאמינה כי שינוי אמיתי מתחיל בנו, בהחלטה בריאה ושקולה בשילוב עם אומץ וכוח רצון חזק מספיק כדי להצליח בכל דבר שאנחנו רוצים. על כן, בעתיד אני רואה את עצמי מתקדמת במעלה הסולם המקצועי במשרדי ממשלה שונים בארץ ו/או עוסקת במדיניות החוץ בשגרירויות שונות בעולם.

 

מאיה הורניק – 22, פתח תקווה, שנה ב' מדעי המדינה ותקשורת

תמונה

 

 

 

 

 

 

נולדתי וגדלתי בפתח תקווה, ומיד לאחר לימודיי באולפנת "ישורון" שירתי שנתיים בשירות לאומי.במהלך השירות הלאומי שלי שירתי כקומונרית ביישוב אפרת בתנועת הנוער "עזרא". בעקבות המפגש המגוון עם אנשים, קהילות, בעלי תפקידים ואתגרים, התחדד אצלי הרצון להעמיק ולעסוק בתחומים שנוגעים לציבור.אני מאמינה בכוח של בני אדם לייצר ולשנות מציאות, ובכך להפוך את העולם למקום טוב יותר.

 

שלי קרוא – 25, סביון, שנה ג׳ מדעי המדינה, מנהיגות וניהול מערכות חינוך

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נולדתי וגדלתי בגני יהודה, ומאז שאני זוכרת את עצמי אני עוסקת במנהיגות וחינוך. מכיתה ד' הייתי חניכה בתנועת הנוער ׳הצופים׳, אחר"כ מדריכת בנות שכבת ד׳ ורשגדי״ת לגדוד צמי״ד - צרכים מיוחדים. בתיכון בחרתי להעמיק את הידע  במגמות היסטוריה ומוסיקה, אני שרה, מנגנת בגיטרה וקלידים וכותבת מוסיקה מקורית.  שירתי בחיל האוויר כמשקי״ת חינוך. בשנה ב' השתתפתי בתוכנית חילופי סטודנטים Erasmus, צעד שהיה עבורי מאוד משמעותי בו זכיתי להכיר חברים ממגוון מדינות שונות ללמוד ולהרצות באנגלית על נושאים שונים בתחום מדעי המדינה. 

בחרתי להשתתף בתוכנית פרקטיקום מתוך תחושת שליחות ורצון להמשיך ולהשפיע במעגלים ציבוריים.

 

ישי אונגר – 27, ירושלים, שנה ב' מדעי המדינה ותקשורת

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תושב ירושלים, נשוי לרותם. במהלך חיי זכיתי לעבור במספר תחנות משמעותיות. אני בוגר ישיבה תיכונית 'עלי', אשר מכינה חבר'ה לקראת גיוס צבאי ויחד עם זאת לימודי ציונות וערכים. במהלך שירותי הצבאי הייתי לוחם ביחידת "אגוז" לאחר קורס קצינים ביצעתי מספר תפקידים בהם מ"מ בחטיבת גולני, מפק"צ ביחידת אגוז ולבסוף גם מ"פ אימונים ביחידה. סה"כ שירתי 5 וחצי שנים. משרת פעיל במילואים כסמ"פ ומבצע מעל 30 ימי מילואים בשנה. אני מאמין כי את האלנוקה שנקראת מדינת ישראל חובתו של כל אחד מאזרחיה לסחוב בצורה כזו או אחרת, צבא, הייטק, חינוך כל אחד מתחומים אלו תורמים למדינה וכך ראוי שאזרחי המדינה ירגישו.

אני משתדל לעשות את הכי הרבה והכי טוב שאני יכול למען מדינת ישראל ועם ישראל.

 

דוד ועקנין – 24, יבנה, שנה ב' מדעי המדינה ותקשורת

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

למדתי בישיבה התיכונית "מדרשית נעם" בכפר בצומת הדרכים שלי בכיתה י' בחרתי ללמוד מגמת ערבית, מתוך רצון להעמיק את הידע וללמוד על מה שקורה סביבנו,  בהיבט חברתי במקביל להיבט הלימודי בכיתות י"-י"ב בנוסף להיותי מדריך בתנועת הנוער בני עקיבא, התנדבתי "במרכז יום לקשיש" בעיר כפר סבא. אחרי כיתה י"ב שמתי את פעמיי לישיבת ההסדר בשדרות מתוך רצון לשלב תורה וצבא יחדיו, גם שם שילבתי לצד לימודיי, שנתיים של התנדבות "במרכז יום לקשיש בעיר שדרות". בשירותי הצבאי הייתי מפקד "בקורס נתיב" (קורס גיור לחיילים שאינם יהודים על פי הזרם היהודי אורתודוקסי) ולאחריו סגן מזכיר בתי הדין לגיור בצה"ל. כעת, אחרי חזרה משליחות קצרה של חודשיים בקהילה יהודית ספרדית בצפון מרוקו, אני אתחיל בעזרת השם את השנה השנייה שלי בתואר.האני מאמין שלי הוא שלכל אדם יש תפקיד וייעוד בעולם, התפקיד הזה הוא להשתדל לקדם את עצמו בענווה על מנת לקדם את הכלל. דוגמה מצוינת לאמונה זו היא "עזרה לזולת" על כל גווניה.

 

דניאלה דודקין – 23, ראשון לציון, שנה ב' תקשורת ומדעי המדינה

תמונה

 

 

 

 

 

 

לפני הלימודים האקדמיים שירתתי ביחידת המודיעין בפיקוד מרכז בירושלים. כחלק מתפקידי ביחידה, הייתי אמונה על הכנת תוצרים מודיעינים עבור הדרגים הבכירים ביותר בצה״ל. 

במקביל ללימודי התואר, אני עובדת כמנהלת משמרת במרכז שירות וגיוס באוניברסיטת בר-אילן. אני מאמינה שבכל אדם טמון הפוטנציאל להגיע רחוק, זאת באמצעות אמונה עצמית, השקעה ועבודה קשה. גישה זו מלווה אותי לאורך כל הדרך, ואני מייחסת חשיבות גבוהה לכל צעד בדרך למימוש עצמי.

 

דורין עפגין- 23, נתניה, שנה ב' מדעי המדינה ומזרח תיכון

תמונה

 

 

 

 

 

 

 

 

את הלימודים התחלתי כשנה לאחר השחרור מצה"ל, שירתי בתור לוחמת ומפקדת בחיל תותחנים. השירות הצבאי תרם לי במפגש עם אוכלוסיות שונות, שלא פגשתי קודם וכך גם לפתח יכולת הדברות עמן. 

לאחר השחרור, ביצעתי עבודה מועדפת בחקלאות ולאחר מכן התחלתי לעבוד ברשת מכוני הכושר ״הולמס פלייס״ כמנהלת שירות לקוחות. 

בנוסף, אני עוסקת באופן פרטי בשיווק דיגטלי וקידום עסקים ברשתות החברתיות.

הרצון להשתלב בעשייה הציבורית יחד עם היכולת לדבר ולהתנהל מול הציבור החל כבר מתקופת בית הספר שם לקחתיחלק במועצת התלמידים, מדריכי של״ח והתנדבות בארגון הנוער ״לתת״. כיום, 

הרצון לעסוק במגזר הציבורי מגיע בעקבות התעניינות גוברת בפוליטיקה תוך צמצום השסעים בין האזרחים במדינה.